MBA

/

3-semestralne

MBA – Ochrona Zdrowia

MBA – Ochrona Zdrowia

Koszt roczny: 24000 zł

Koszt całkowity: 24000 zł

Czas trwania: 3-semestralne

Data inauguracji: 03.2025

Tryb: Studia niestacjonarne, Zajęcia hybrydowe - łączone na Uczelni i online

O KIERUNKU

Program MBA – Ochrona Zdrowia w Uczelni Łukaszewski to zaawansowane studia , które łączą wiedzę akademicką z praktycznym podejściem do zarządzania w sektorze ochrony zdrowia. Kierunek został zaprojektowany z myślą o profesjonalistach, którzy chcą podnieść swoje kwalifikacje menedżerskie i zdobyć narzędzia niezbędne do efektywnego kierowania placówkami medycznymi. Studia te realizowane są w trybie hybrydowym, co pozwala na elastyczne dostosowanie nauki do indywidualnych potrzeb słuchaczy, niezależnie od miejsca zamieszkania czy harmonogramu pracy.

Dlaczego warto wybrać MBA – Ochrona Zdrowia? To pytanie często zadają osoby, które chcą rozwinąć swoją karierę w branży medycznej. Odpowiedź jest prosta: ten kierunek zapewnia kompleksowe przygotowanie do zarządzania placówkami ochrony zdrowia oraz daje dostęp do unikalnej wiedzy i umiejętności, które przekładają się na sukces w dynamicznym środowisku sektora medycznego.

CEL KSZTAŁCENIA

Studia MBA – Ochrona Zdrowia mają na celu przygotowanie uczestników do podejmowania kluczowych wyzwań związanych z zarządzaniem w sektorze medycznym. Dzięki temu programowi słuchacze zdobędą umiejętności niezbędne do:

  • Efektywnego zarządzania placówkami medycznymi i ich zespołami.
  • Opracowywania i wdrażania strategii rozwoju oraz planowania finansowego w ochronie zdrowia.
  • Rozwiązywania problemów związanych z prawnymi i etycznymi aspektami funkcjonowania sektora medycznego.

Czy warto inwestować w studia MBA w obszarze ochrony zdrowia? Oczywiście! Program ten nie tylko zwiększa kompetencje zarządcze, ale także otwiera drzwi do awansu zawodowego i możliwości pełnienia funkcji kierowniczych w najbardziej prestiżowych placówkach medycznych w kraju i za granicą.

ADRESACI STUDIÓW

Kto powinien wybrać program MBA – Ochrona Zdrowia? Studia te są skierowane do szerokiego grona odbiorców związanych z sektorem medycznym, w tym:

  • Menedżerów i liderów zespołów w placówkach ochrony zdrowia, którzy chcą doskonalić swoje kompetencje.
  • Pracowników administracyjnych i operacyjnych, którzy planują objąć stanowiska kierownicze.
  • Lekarzy i specjalistów medycznych, którzy pragną zdobyć wiedzę z zakresu zarządzania i ekonomii w ochronie zdrowia.
  • Przedstawicieli sektora publicznego i prywatnego, odpowiedzialnych za planowanie i wdrażanie polityk zdrowotnych.

Niezależnie od dotychczasowego doświadczenia zawodowego, studia MBA są idealnym wyborem dla osób, które chcą rozwijać się w roli liderów ochrony zdrowia i mieć realny wpływ na funkcjonowanie tego sektora.

WYKŁADOWCY

Kadrę dydaktyczną stanowią doświadczeni eksperci z Polski i zagranicy, posiadający zarówno bogate doświadczenie praktyczne w biznesie, jak i umiejętności przekazywania wiedzy. Dzięki temu słuchacze mają możliwość zdobycia aktualnej i praktycznej wiedzy z zakresu zarządzania w ochronie zdrowia.

dr inż. Bogusław Hajdasz

Specjalista ds. zarządzania

Dr inż. Bogusław Hajdasz jest praktykiem zarządzania i jednocześnie wykładowcą uniwersyteckim. Z wykształcenia jest doktorem ekonomii i mgr inż. mechanikiem. Ukończył także Executive MBA na Aalto Business School Helsinki oraz kurs menedżerski na Kellogg School of Management w USA. Jako menedżer przeszedł całą drogę zawodową od inżyniera i handlowca do Prezesa Zarządu firmy. Od prawie 20 lat zarządza firmami produkcyjno-handlowymi w różnych kulturach organizacyjnych. Pracował dla brytyjskiego Aral/BP, duńskiego Cembrit SA, francuskiego Bostik/Total, koreańskiego Daewoo, niemieckiego VW i belgijskiego Deceuninck oraz dla polskiej Alchem Grupa. Posiada doświadczenie w zarządzaniu firmami ponad 1 mld zł obrotu i zatrudniającymi ponad 1500 pracowników oraz w zarządzaniu dużymi projektami m.in. budowa nowej fabryki, wdrożenie nowego systemu ERP. Wraz ze swoim zespołem zdobywał nagrody m.in.: Złoty Medal Targów Budma, Acantus Aurelius i Teraz Polska.

Od 2012 roku Bogusław Hajdasz prowadzi wykłady i warsztaty na studiach MBA. Jego szerokie zainteresowania naukowe obejmują m.in. zarządzanie strategiczne i podejmowanie decyzji, zarządzanie kryzysowe i odnowę strategiczna po kryzysie, zarządzanie zmianą, zarządzanie projektami, transformacje biznesu i nowe modele biznesowe oraz ekonomię behawioralną.

Dorobek naukowy Bogusława Hajdasza obejmuje:

  • Książka „Wybory strategiczne podczas odnowy przedsiębiorstwa” 2017 HP
  • Artykuły naukowe:

– „Strategia cyberbezpieczeństwa Rzeczpospolitej Polskiej – ewolucja i nowe wyzwania” w Polityka gospodarcza wobec współczesnych wyzwań 2022 Toruń

– „Aktualne wyzwania w zarządzaniu nadzorem korporacyjnym w Polsce” w Polityka gospodarcza wobec współczesnych wyzwań  2021 Toruń

– „Możliwość badania wyborów strategicznych w przedsiębiorstwach przy wykorzystaniu metodologii teorii ugruntowanej” 2017
– „Zarządzanie procesem uczenia się przedsiębiorstwa w sieci” Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu ‘Przedsiębiorstwo jako organizacja ucząca się” 2013
– „Wybory strategiczne podczas odnowy przedsiębiorstwa” Studia Oeconimica Posnaniensia 2014 Poznań

dr n. o zdr Katarzyna Kęcka, MBA

Specjalistka ds. nauk o zdrowiu

MBA, doktor nauk o zdrowiu, absolwentka PAM w Szczecinie, z wyksztalcenia mgr pielęgniarstwa, specjalista w dziedzinie Pielęgniarstwa kardiologicznego. Ukończone kształcenie podyplomowe na kierunku Zdrowie publiczne – marketing i zarzadzanie oraz Geriatria z Elementami Opieki Długoterminowej i Medycyny Paliatywnej. Przez wiele lat zarządzała pomiotami medycznymi, zarówno w opiece otwartej, jak i lecznictwie stacjonarnym, w opiece finansowanej ze środków publicznych oraz sprzedaży usług komercyjnych.  Pełniła istotną rolę jako specjalista w Dziale Kontroli Realizacji Umów ze Świadczeniodawcami ZOW NFZ w obszarze rozliczeń udzielanych świadczeń  zdrowotnych.

Autorka i współautorka publikacji w zakresie organizacji opieki pielęgniarskiej. Propagatorka i liderka szeroko pojętej działalności profilaktycznej i edukacyjnej w zakresie chorób i optymalizacji stanu zdrowia. Od wielu lat z powodzeniem łączy nauczanie studentów na Pomorskim Uniwersytecie Medycznym z praktycznym wprowadzaniem procesów optymalizacji pracy oraz przesuwania kompetencji zawodowych w poszczególnych grupach pracowników ochrony zdrowia w zakresie podnoszenia jakości i bezpieczeństwa opieki.

dr inż. Krzysztof Czerkas

Specjalista ds. funkcjonowania i zarządzania służbą zdrowia

Członek Rady Naczelnej Polskiej Federacji Szpitali w Warszawie (organizacja „ponad podziałami” zrzeszająca i reprezentująca ponad 220 szpitali polskich), partner w Formedis Medical Management & Consulting w Poznaniu, wykładowca i ekspert Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, specjalista w zakresie zarządzania, lider, były nauczyciel akademicki w Politechnice Gdańskiej, autor prac naukowo-badawczych oraz publikacji w specjalistycznych czasopismach branżowych (m.in. „Menedżer Zdrowia”). Posiada ponad 26-cio letnie doświadczenie w zakresie zarządzania przedsiębiorstwami w warunkach gospodarki rynkowej oraz w zarządzaniu podmiotami leczniczymi. W części swojej kariery zawodowej w branży związanej z ochroną zdrowia pracował m.in. na stanowisku Prezesa Zarządu Szpitala Specjalistycznego w Kościerzynie Sp. z o.o., który z sukcesem zrestrukturyzował i oddłużył, i Prezesa Zarządu Szpitala Powiatu Bytowskiego Sp. z o.o., był również Pełnomocnikiem Zarządu ds. wdrożeń programów naprawczych w prywatnej sieci EMC Instytut Medyczny S.A. we Wrocławiu. Pracę doktorską obronił w 1983 roku na Politechnice Gdańskiej. W 1999 r. ukończył prestiżowy kierunek międzynarodowych podyplomowych studiów menadżerskich Master of Business Administration (Uniwersytet Gdański, Copenhagen Business School, Antwerp University i FHTW Berlin). Dzięki umiejętnościom wnikliwej analizy rynku i otoczenia konkurencyjnego oraz znajomości zasad marketingu, promocji, sprzedaży i public relations wielokrotnie zajmował stanowiska kierownicze w zagranicznych przedsiębiorstwach operujących w Polsce (m.in. jako Prezes Zarządu i Dyrektor Oddziału FAILURE ANALYSIS ASSOCIATES Inc., Dyrektor Zarządzający w Ramboll Polska sp. z o.o. oraz w EVO INDUSTRIAL FLOORS sp z o.o.) oraz w dużych przedsiębiorstwach krajowych.

dr Renata Rybacka

Trener NLP, Mentor Biznesu

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o bezpieczeństwie, absolwentka studiów pedagogicznych, kursów psychologicznych i filozoficznych oraz podyplomowych studiów w zakresie Mediator Sądowy i Pozasądowy oraz Psychotraumatologii, Certyfikowany Trener metody Neurolingwistycznego Programowania, Coach i Certyfikowany Mentor biznesowy .

UCZESTNICZKA WIELU MIĘDZYNARODOWYCH KONFERENCJI NAUKOWYCH W POLSCE I ZA GRANICĄ, AUTORKA KSIĄŻEK, BAJEK DLA DZIECI ORAZ KILKUNASTU ARTYKUŁÓW NAUKOWYCH O TEMATYCE M.IN. BEZPIECZEŃSTWA SPOŁECZNEGO, WPŁYWU WARTOŚCI MORALNYCH NA SPOŁECZEŃSTWO, SIŁY MEDIACJI CZY ZAGADNIEŃ FILOZOFICZNYCH.

dr Marta Kowalczyk-Ludzia

Specjalista ds. prawa medycznego/postępowania karnego

Adwokat; mediator  w sprawach karnych i rodzinnych z listy stałych mediatorów sądowych przy Sądzie Okręgowym w Gdańsku; doktor nauk prawnych, adiunkt w Katedrze Postępowania Karnego i Prawa Karnego Wykonawczego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, pełniła funkcję kierownika Studiów Podyplomowych Administracja Elektroniczna; Wykładowca Akademicki w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku; absolwentka studiów podyplomowych „Prawo medyczne” realizowanych na Uniwersytecie Gdańskim; Konsultant prawny w placówkach medycznych; Audytor Wiodący Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg ISO/IEC 27001:2017; ukończyła szkolenia uprawniające do prowadzenia audytów oraz z zakresu zarządzania bezpieczeństwem informacji; Uczestnik Stowarzyszenia Inspektorów Ochrony Danych (SABI); w latach 2015-2016 – jako trener – realizowała ogólnopolski projekt współorganizowany przez Ministerstwo Sprawiedliwości pt. „Edukacja szkolna przeciwko wykluczeniu prawnemu”; zainteresowania naukowo – badawcze skupione na procesie karnym i naukach pokrewnych.

Autorka 50 publikacji naukowych, wydanych w języku polskim oraz angielskim – artykuły z zakresu tematyki postępowania karnego, w tym zwłaszcza o następującej tematyce: zaniedbania procesowe w świetle standardów rzetelności procesu karnego, uwarunkowania prawne w zakresie roli małoletnich w procesie karnym; wpływ przewlekłości postępowania karnego na jego funkcjonalność; wysokość odszkodowania za niesłuszne skazanie; demoralizacja sprawców przestępstw w świetle prawnokarnej oceny czynu zabronionego; Wartość dowodów w procesie karnym a orzekanie wyroków uniewinniających;

Autorka publikacji z zakresu ochrony danych osobowych w kontekście realizacji norm prawa karnego materialnego, jak np. Wybrane zagadnienia dotyczące kradzieży tożsamości na gruncie przepisów prawa karnego i prawa medycznego

dr n. med. Eligiusz Patalas

Specjalista ds. zarządzania i monitorowania jakości

Doktor nauk medycznych, specjalista otolaryngologii, od 1996 roku, zajmujący się zawodowo zarządzaniem zakładami opieki zdrowotnej, początkowo jako kierownik Przychodni Specjalistycznej w Inowrocławiu, następnie naczelny lekarz Szpitala im. dra L. Błażka , od 2001 r. dyrektor Szpitala Wielospecjalistycznego im. dr. L. Błażka w Inowrocławiu. Współzałożyciel i członek władz Polskiego Towarzystwa Ratunkowego (od 2001r.) ,współorganizator i członek Komitetu Naukowego  ,,Forum Ratownictwa”, stałych konferencji naukowych organizowanych bez przerwy  od 1995 r. w Inowrocławiu , które przyczyniły się do wypracowania i rozwoju koncepcji systemu państwowego ratownictwa medycznego w Polsce. Od 2001 r. wspiera działalność Klubu Wioślarskiego ,,Gopło” Kruszwica, w tym organizację  Wioślarskich Akademickich Mistrzostw Europy oraz organizatorów Konkursu Wiedzy Ratowniczo-Pożarniczej ,,Ratuj Życie , Mienie, Środowisko” popularyzującego wśród  dzieci i młodzieży Powiatu Inowrocławskiego wiedzę z zakresu bezpieczeństwa publicznego. Współpracownik Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia w Krakowie, brał udział w opracowaniu aktualnego zestawu standardów akredytacyjnych  dla polskich szpitali – edycja 2009.

ZAGADNIENIA PROGRAMOWE

Co obejmuje program MBA – Ochrona Zdrowia? To pytanie często pojawia się wśród kandydatów. Odpowiedź to szeroka gama zagadnień kluczowych dla zarządzania w ochronie zdrowia. W ramach programu słuchacze zgłębią takie tematy jak:

  • Zarządzanie placówkami medycznymi, w tym ich strukturą, procesami i personelem.
  • Planowanie strategiczne, które pozwala na wyznaczanie i realizację długoterminowych celów placówki.
  • Zarządzanie finansami w sektorze ochrony zdrowia, w tym budżetowanie, analiza kosztów i optymalizacja wydatków.
  • Prawo medyczne i etyka, które pomagają w podejmowaniu decyzji zgodnych z obowiązującymi przepisami i normami społecznymi.
  • Marketing usług medycznych, który pozwala na efektywne promowanie działalności placówki i budowanie jej wizerunku.

Czy program MBA – Ochrona Zdrowia odpowiada na potrzeby współczesnego rynku? Tak, program ten został stworzony w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na liderów, którzy potrafią efektywnie zarządzać zasobami, procesami i zespołami w dynamicznie zmieniającym się środowisku medycznym.

SYLWETKA ABSOLWENTA

Co daje ukończenie MBA – Ochrona Zdrowia? Absolwenci tego programu są kompleksowo przygotowani do pełnienia funkcji kierowniczych i podejmowania strategicznych decyzji w ochronie zdrowia. Dzięki zdobytej wiedzy i umiejętnościom będą w stanie:

  • Efektywnie zarządzać placówkami medycznymi, zarówno publicznymi, jak i prywatnymi.
  • Planować i wdrażać strategie rozwoju, które pozwolą na podniesienie jakości świadczonych usług.
  • Zarządzać finansami placówek, optymalizując koszty i zapewniając ich stabilność finansową.
  • Rozwiązywać problemy organizacyjne i prawne, związane z funkcjonowaniem sektora medycznego.

Czy absolwenci MBA – Ochrona Zdrowia mają przewagę na rynku pracy? Zdecydowanie tak! Ukończenie tego programu otwiera drzwi do awansu zawodowego, wyższych stanowisk i lepszych zarobków w sektorze medycznym.

WYMAGANIA, OPŁATY

Program trwa 1,5 roku (3 semestry) i prowadzony jest w trybie hybrydowym, co umożliwia dostosowanie nauki do indywidualnego planu dnia. Zajęcia odbywają się w języku polskim.

Czy ukończenie MBA uprawnia do pełnienia funkcji w radach nadzorczych? Tak! Zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym z dnia 16 grudnia 2016 r., absolwenci programów MBA mogą zasiadać w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa, spółek samorządowych oraz instytucji publicznych.

Nie czekaj – zainwestuj w swoją przyszłość i zdobądź prestiżowy tytuł MBA w ochronie zdrowia!

Polecane

MBA

Koszt roczny: 24000 zł

Inauguracja: 10.2025

Czas trwania: 2-semestralne

Tryb: Studia niestacjonarne, Zajęcia hybrydowe – łączone na Uczelni i online

MBA

Koszt roczny: 17000 zł

Inauguracja: 03.2025

Czas trwania: 4-semestralne

Tryb: Studia niestacjonarne, Zajęcia hybrydowe – łączone na Uczelni i online

MBA

Koszt roczny: 17000 zł

Inauguracja: 03.2025

Czas trwania: 4-semestralne

Tryb: Studia niestacjonarne, Zajęcia hybrydowe – łączone na Uczelni i online

Wyszukiwarka...

Polecane...

Studia Niestacjonarne, Zajęcia 100%

Studia Niestacjonarne, Zajęcia 100%

Uczelnia

Łukaszewski

Imię *
Nazwisko *
Numer telefonu *
Adres e-mail *
Temat pytania *
Treść pytania *
Podaj wynik 3+3= *

MBA – Ochrona Zdrowia

Rodzaj studiów: MBA

Imię *
Nazwisko *
Numer telefonu *
Adres e-mail *
Wybierz tryb Studiów *
Podaj wynik 3+3= *
Całkowity koszt Studiów:  
0.00