/

2-semestralne

Transport, spedycja i logistyka

Transport, spedycja i logistyka

Koszt semestralny: 2250 zł

Koszt roczny: 4000 zł

Koszt całkowity: 4000 zł

Czas trwania: 2-semestralne

Data inauguracji: 03.2025

Tryb: Studia niestacjonarne

O KIERUNKU

Studia podyplomowe „Transport, Spedycja i Logistyka” oferowane przez Uczelnię Łukaszewski to kompleksowy program, który przygotowuje uczestników do pracy w dynamicznie rozwijających się branżach transportu, spedycji i logistyki. Celem studiów jest przekazanie uczestnikom wiedzy teoretycznej oraz praktycznych umiejętności niezbędnych do efektywnego zarządzania operacjami transportowymi i logistycznymi. Program kładzie szczególny nacisk na aspekty prawne, finansowe, organizacyjne, a także cyfryzację spedycji i innowacje technologiczne w logistyce. Uczestnicy nauczą się skutecznie zarządzać flotą transportową, organizować procesy logistyczne oraz stosować najnowsze technologie wspomagające transport międzynarodowy i logistykę magazynową. Studia dostarczają wszechstronnej wiedzy, która pozwala na zdobycie nie tylko teoretycznych podstaw, ale także umiejętności praktycznych, które są niezbędne w pracy w branży transportowej i logistycznej.

CEL KSZTAŁCENIA

Celem studiów podyplomowych „Transport, Spedycja i Logistyka” jest wyposażenie uczestników w wszechstronną wiedzę z zakresu zarządzania transportem, spedycją i logistyką. Program ma na celu nie tylko rozwój umiejętności technicznych, ale również umożliwienie studentom zdobycia wiedzy z zakresu prawa transportowego, zarządzania flotą transportową, cyfryzacji procesów spedycyjnych oraz logistyki magazynowej. Uczestnicy studiów nauczą się także jak planować i optymalizować procesy transportowe, zarządzać czasem pracy kierowców oraz organizaować procesy przewozów międzynarodowych. Program jest zaprojektowany w taki sposób, aby uczestnicy nabyli umiejętności przydatne w pracy zarówno na stanowiskach menedżerskich, jak i operacyjnych. Dzięki tej wiedzy będą przygotowani do podejmowania decyzji strategicznych i operacyjnych, które pozwolą na efektywne zarządzanie flotą transportową, procesami logistycznymi i spedycyjnymi w międzynarodowej skali.

 

ADRESACI STUDIÓW

Studia skierowane są przede wszystkim do menedżerów i pracowników firm transportowych oraz spedytorów, którzy pragną poszerzyć swoje kompetencje w zakresie logistyki i transportu międzynarodowego. Program jest również dedykowany osobom, które pragną rozpocząć karierę w branży logistycznej i transportowej, a także tym, którzy pracują w obszarach związanych z zarządzaniem flotą, organizacją transportu czy logistyką magazynową. Studia mogą być także interesującą ofertą dla osób, które zajmują się planowaniem przewozów, optymalizowaniem procesów logistycznych oraz współpracą z klientami w sektorze transportu. Dzięki odpowiednio dobranej treści programowej, studia te stanowią kompleksową ofertę edukacyjną, umożliwiającą zdobycie umiejętności w szerokim zakresie obszarów związanych z transportem, spedycją i logistyką.

WYKŁADOWCY

Program prowadzą specjaliści z zakresu transportu, prawa, finansów oraz logistyki, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie zawodowe w branży i przekazują uczestnikom nie tylko wiedzę teoretyczną, ale również praktyczne umiejętności zdobyte podczas pracy w realnych warunkach branżowych. Kadrę dydaktyczną stanowią profesjonaliści, którzy nie tylko uczą w oparciu o aktualne regulacje prawne, ale także na bieżąco wprowadzają do programu najnowsze trendy i innowacje technologiczne w logistyce, cyfryzację spedycji, jak również rozwiązania IT wspomagające procesy zarządzania transportem i logistyką. Wykładowcy dzielą się również swoim doświadczeniem w zakresie międzynarodowego transportu, spedycji i zarządzania flotą transportową.

mgr Janusz Piechociński

prof. Uczelni Łukaszewski

Poseł na Sejm I i II kadencji (1991–1997), IV kadencji (2001–2005) oraz VI i VII kadencji (2007–2015). W latach 2012–2015 wiceprezes Rady Ministrów i minister gospodarki, a także prezes PSL. W 1987 ukończył studia na Wydziale Handlu Wewnętrznego Szkoły Głównej Planowania i Statystyki. W latach 1987–1999 pracował jako nauczyciel akademicki w Katedrze Historii Gospodarczej SGPiS/SGH.
Od 2016 roku pełni funkcję prezesa Izby Przemysłowo-Handlowej Polska-Azja.

dr inż. Piotr Zych

MBA

Absolwent Instytutu Inżynierów Lotnictwa Cywilnego w Rydze – inżynier mechanik (specjalność wg. ICAO 1610), doktorat z aerodynamiki lotniczej.

Manager z ponad 30-letnim stażem w handlu zagranicznym, z wieloletnim doświadczeniem na rynkach Azji Centralnej krajów rosyjskojęzycznych, z kilkukrotnym stałym wieloletnim pobytem stałym za granicą (Londyn, Bukareszt, Nowy Jork, Ryga), pasjonat orientalistyki, praktyk businessu w krajach wschodnich i w regionie Azji Centralnej.

Praktyk i wieloletni realizator projektów polskiego eksportu na rynkach uważanych za trudne i nieznane np. realizował dostawy do Uzbekistanu przetwórczych linii przemysłu spożywczego (96) finansowane w ramach międzyrządowego kredytu pomocowego.

Uczestniczył jako zaproszony ekspert w organizacji szkoleń UNIDO w Warszawie nt. rosyjskojęzycznych rynków wschodnich, ze szczególnym wskazaniem rynków azjatyckich takich jak Uzbekistan i Kazachstan.

Prowadził na SGH (Podyplomowe Studium Handlu ze Wschodem, 2007-2009) wybrane zajęcia poświęcone współpracy handlowej z rynkami rosyjskojęzycznymi.

Uczestniczył z przygotowaniach do Zebrania Założycielskiego (2008) na którym powołano Polsko-Kazachstańską Izbę Handlowo-Przemysłową.

Od 2010 roku prowadził projekty eksportowe polskich urządzeń i technologii na rynki Algierii i Senegalu.

Członek Założyciel (2002) Polsko-Arabskiej Izby Gospodarczej.

Członek PPCC Polsko-Portugalskiej Izby Gospodarczej.

hobby – instruktor strzelectwa sportowego (licencja sportowa), lotnictwo ultralekkie pilot amator.

Tomasz Smolarek

mgr inż.

Wieloletni Menedżer kierunku studiów Transport i Spedycja, wykładowca akademicki. Specjalizuje się w tematyce TSL; transport, spedycja i logistyka w kontekście prowadzenia działalności gospodarczej w tych obszarach. Dzięki wieloletniej pracy w obszarach Logistyki zarówno w firmach spedycyjnych jak i produkcyjnych opracował autorski zestaw ćwiczeń i przykładów pogłębiających praktyczną wiedzę dotyczącą TSL. Posiada specjalizację w tworzeniu i optymalizacji sieci transportowych  dla dostaw paletowych i płynnych towarów z wymaganiami BRC, IFS. Specjalista i audytor procesów reklamacji zdarzeń transportowych. Konsultant logistyki w Politechnice Poznańskiej. Autor poradnika Logistyk i wieloletni prowadzący ćwiczenia dla laboratorium logistyki w Politechnice przy projekcie szkoleń ,, Czas zawodowców’’. Kierował w firmach spedycyjnych projektem szkoleń mentorów z zakresu spedycji i transportu. Absolwent Wyższej Szkoły Logistyki na kierunku Logistyka z tytułem Menedżer Logistyki. Prywatnie miłośnik gastronomi i cukiernictwa.

Mariusz Bukowski

mgr inż.

Zawodowo związany z transportem drogowym jako m.in. rzeczoznawca samochodowy, egzaminator kandydatów na kierowców, doradca ADR, nauczyciel, wykładowca akademicki i szkoleniowiec. Autor wielu publikacji prasowych dotyczących branży transportowej. Przez sześć lat tworzył, a później kierował terenowymi strukturami Dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał również podczas pracy w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Wałbrzychu na stanowisku Egzaminatora Nadzorującego i Kierownika Działu Egzaminowania i Obsługi Klienta. Współzałożyciel i obecnie prezes firmy BOTM sp. z o.o. – specjalistycznego biura rachunkowego zajmującego się kompleksową obsługą administracyjną firm sektora TSL. Działa społecznie jako czynny ratownik i kierowca OSP. Członek Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP oraz Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania ŚLĘŻANIE.

Rzetelne przygotowanie merytoryczne połączone z dużym praktycznym doświadczeniem i otwartą postawą, gwarantują wysoki poziom prowadzonych zajęć dydaktycznych i szkoleń.

Ewa Rycerz

mgr

Posiada 10 letnie doświadczenie w sprzedaży i transporcie. Absolwentka kierunku logistyka transportu na wrocławskiej uczelni. Pracuje jako specjalista ds. odpraw celnych oraz prowadzi zajęcia  ze studentami dotyczące logistyki. Aktywnie uczestniczy w projektach optymalizujących procesy logistyczne. Posiada liczne certyfikaty  z zakresu prawa  celnego oraz  transportu.

Anna Orzeł

dr inż.

Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu, prawnik i ekspert z dziedziny transportu drogowego i logistyki. Posiada liczne kompetencje, wiedzę  i doświadczenie w branży TSL, certyfikat European Senior Logistician ESLog. Doradca i szkoleniowiec w zakresie prawa transportowego.  Nieustannie pogłębia swoją wiedzę w tematyce nowych technologii w branży logistycznej, zagadnień transportowych i smart city.

Adam Busławski

dr inż.

Doktor nauk inżynieryjno – technicznych, wykładowca akademicki, praktyk w dziedzinie produkcji, transportu i logistyki, wdrożeniowiec systemów ERP oraz Lean Manufacturing / Lean Management. Manager z wieloletnim doświadczeniem z powodzeniem stosujący narzędzia i metody FMEA, SMED, Six Sigma, 5S, SPC, Kanban specjalizujący się w zarządzaniu i optymalizacji modelów biznesowych. Inspektor ochrony danych, wieloletni pełnomocnik ds. jakości, specjalista od szeroko pojętego controllingu finansowego.

Dariusz Kostrzębski

mgr

ZAGADNIENIA PROGRAMOWE

Program studiów obejmuje szereg kluczowych zagadnień, które są niezbędne do zdobycia wszechstronnej wiedzy na temat transportu, spedycji i logistyki. Wśród głównych modułów znajdują się:

  • Działalność gospodarcza i zarządzanie finansami przedsiębiorstwa – zasady zarządzania finansami i ekonomia transportu (CPC-E).
  • Prawo cywilne, handlowe i podatkowepodstawy prawne oraz regulacje dotyczące transportu (CPC-A, CPC-B, CPC-D).
  • Spedycja i logistyka w transporcie – zasady organizacji procesów logistycznych w kontekście spedycji i transportu.
  • Zarządzanie flotą transportowąplanowanie i optymalizacja zasobów floty transportowej, w tym zarządzanie zasobami ludzkimi i optymalizowanie tras transportowych.
  • Cło i polityka transportowa UE – zasady przewozów międzynarodowych oraz regulacje dotyczące transportu w Unii Europejskiej.
  • Obsługa klienta i dokumentacja transportowa – standardy obsługi klienta oraz dokumentacja transportowa, w tym przygotowanie umów transportowych oraz zarządzanie procesem reklamacyjnym w transporcie.
  • Czas pracy kierowcyregulacje prawne dotyczące czasu pracy kierowców, zarządzanie czasem pracy kierowców i planowanie harmonogramów pracy.
  • Logistyka magazynowa – organizacja i zarządzanie magazynami, w tym zarządzanie zapasy i przemieszczaniem towarów w magazynach.
  • Spedycja cyfrowa i systemy telematyczne – innowacyjne rozwiązania IT w spedycji cyfrowej, w tym systemy telematyczne.
  • Bezpieczeństwo drogowe i dostęp do rynku – regulacje dotyczące bezpieczeństwa drogowego oraz standardy związane z dostępem do rynku transportowego (CPC-H, CPC-F).

SYLWETKA ABSOLWENTA

Absolwent studiów podyplomowych „Transport, Spedycja i Logistyka” będzie dobrze przygotowany do pracy na stanowiskach kierowniczych i operacyjnych związanych z organizowaniem transportu, zarządzaniem magazynami oraz spedycją międzynarodową. Absolwenci będą posiadali wiedzę na temat zarządzania logistyką operacyjną, optymalizacji procesów transportowych, cyfryzacji spedycji, a także przestrzegania regulacji prawnych w zakresie transportu i logistyki. Ponadto, zdobędą umiejętności niezbędne do współpracy z klientami oraz nadzorowania procesów transportowych, w tym przewozów międzynarodowych i spedycji cyfrowej.

WYMAGANIA, OPŁATY

  • Dokument tożsamości – do okazania
  • Formularz rekrutacyjny – dostępny do pobrania w Biurze Rekrutacji
  • Zgoda na przetwarzanie danych osobowych – oświadczenie RODO
  • Dyplom ukończenia studiów – I lub II stopnia
  • Zastrzeżenie – organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu rozpoczęcia kierunku oraz inauguracji i pierwszych zajęć.

Co otrzymam po ukończeniu studiów podyplomowych?

Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane jest przez Uczelnię Łukaszewski w Warszawie, zgodnie z art.164 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. poz.1668 oraz Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego – 19 września 2018 r. poz. 1791).

Wstępując do UE zmieniły się warunki wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i spedytora, gdzie jednym z wymogów stało się posiadanie kompetencji zawodowych w postaci CERTYFIKATU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH W DROGOWYM TRANSPORCIE RZECZY I OSÓB, o tym fakcie mówi Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 roku, ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego

Polecane

Studia Podyplomowe

Koszt semestralny: 2750 zł

Inauguracja: 03.2025

Czas trwania: 2-semestralne

Tryb: Studia niestacjonarne

Studia Podyplomowe

Koszt semestralny: 2900 zł

Inauguracja: 03.2025

Czas trwania: 2-semestralne

Tryb: Studia niestacjonarne

Studia Podyplomowe

Koszt semestralny: 2250 zł

Inauguracja: 03.2025

Czas trwania: 2-semestralne

Tryb: Studia niestacjonarne

Wyszukiwarka...

Polecane...

Studia Niestacjonarne, Zajęcia 100%

Zajęcia 100%

Uczelnia

Łukaszewski

Imię *
Nazwisko *
Numer telefonu *
Adres e-mail *
Temat pytania *
Treść pytania *
Podaj wynik 3+3= *

Transport, spedycja i logistyka

Rodzaj studiów: Studia Podyplomowe

Imię *
Nazwisko *
Numer telefonu *
Adres e-mail *
Wybierz tryb Studiów *
Podaj wynik 3+3= *
Całkowity koszt Studiów:  
0.00