Uczelnia Łukaszewski – Rekrutacja
ul. Jana Ciszewskiego 15/IV/1, Warszawa
Kliknij i sprawdź godziny otwarcia uczelni!
Studia podyplomowe „Transport, Spedycja i Logistyka” oferowane przez Uczelnię Łukaszewski to kompleksowy program, który przygotowuje uczestników do pracy w dynamicznie rozwijających się branżach transportu, spedycji i logistyki. Celem studiów jest przekazanie uczestnikom wiedzy teoretycznej oraz praktycznych umiejętności niezbędnych do efektywnego zarządzania operacjami transportowymi i logistycznymi. Program kładzie szczególny nacisk na aspekty prawne, finansowe, organizacyjne, a także cyfryzację spedycji i innowacje technologiczne w logistyce. Uczestnicy nauczą się skutecznie zarządzać flotą transportową, organizować procesy logistyczne oraz stosować najnowsze technologie wspomagające transport międzynarodowy i logistykę magazynową. Studia dostarczają wszechstronnej wiedzy, która pozwala na zdobycie nie tylko teoretycznych podstaw, ale także umiejętności praktycznych, które są niezbędne w pracy w branży transportowej i logistycznej.
Łączna liczba godzin: 161
Łączna liczba punktów ECTS: 33
Celem studiów podyplomowych „Transport, Spedycja i Logistyka” jest wyposażenie uczestników w wszechstronną wiedzę z zakresu zarządzania transportem, spedycją i logistyką. Program ma na celu nie tylko rozwój umiejętności technicznych, ale również umożliwienie studentom zdobycia wiedzy z zakresu prawa transportowego, zarządzania flotą transportową, cyfryzacji procesów spedycyjnych oraz logistyki magazynowej. Uczestnicy studiów nauczą się także jak planować i optymalizować procesy transportowe, zarządzać czasem pracy kierowców oraz organizaować procesy przewozów międzynarodowych. Program jest zaprojektowany w taki sposób, aby uczestnicy nabyli umiejętności przydatne w pracy zarówno na stanowiskach menedżerskich, jak i operacyjnych. Dzięki tej wiedzy będą przygotowani do podejmowania decyzji strategicznych i operacyjnych, które pozwolą na efektywne zarządzanie flotą transportową, procesami logistycznymi i spedycyjnymi w międzynarodowej skali.
Studia skierowane są przede wszystkim do menedżerów i pracowników firm transportowych oraz spedytorów, którzy pragną poszerzyć swoje kompetencje w zakresie logistyki i transportu międzynarodowego. Program jest również dedykowany osobom, które pragną rozpocząć karierę w branży logistycznej i transportowej, a także tym, którzy pracują w obszarach związanych z zarządzaniem flotą, organizacją transportu czy logistyką magazynową. Studia mogą być także interesującą ofertą dla osób, które zajmują się planowaniem przewozów, optymalizowaniem procesów logistycznych oraz współpracą z klientami w sektorze transportu. Dzięki odpowiednio dobranej treści programowej, studia te stanowią kompleksową ofertę edukacyjną, umożliwiającą zdobycie umiejętności w szerokim zakresie obszarów związanych z transportem, spedycją i logistyką.
Program prowadzą specjaliści z zakresu transportu, prawa, finansów oraz logistyki, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie zawodowe w branży i przekazują uczestnikom nie tylko wiedzę teoretyczną, ale również praktyczne umiejętności zdobyte podczas pracy w realnych warunkach branżowych. Kadrę dydaktyczną stanowią profesjonaliści, którzy nie tylko uczą w oparciu o aktualne regulacje prawne, ale także na bieżąco wprowadzają do programu najnowsze trendy i innowacje technologiczne w logistyce, cyfryzację spedycji, jak również rozwiązania IT wspomagające procesy zarządzania transportem i logistyką. Wykładowcy dzielą się również swoim doświadczeniem w zakresie międzynarodowego transportu, spedycji i zarządzania flotą transportową.
dr inż. Piotr Zych, MBA
Absolwent Instytutu Inżynierów Lotnictwa Cywilnego w Rydze – inżynier mechanik (specjalność wg. ICAO 1610), doktorat z aerodynamiki lotniczej.
Manager z ponad 30-letnim stażem w handlu zagranicznym, z wieloletnim doświadczeniem na rynkach Azji Centralnej krajów rosyjskojęzycznych, z kilkukrotnym stałym wieloletnim pobytem stałym za granicą (Londyn, Bukareszt, Nowy Jork, Ryga), pasjonat orientalistyki, praktyk businessu w krajach wschodnich i w regionie Azji Centralnej.
Praktyk i wieloletni realizator projektów polskiego eksportu na rynkach uważanych za trudne i nieznane np. realizował dostawy do Uzbekistanu przetwórczych linii przemysłu spożywczego (96) finansowane w ramach międzyrządowego kredytu pomocowego.
Uczestniczył jako zaproszony ekspert w organizacji szkoleń UNIDO w Warszawie nt. rosyjskojęzycznych rynków wschodnich, ze szczególnym wskazaniem rynków azjatyckich takich jak Uzbekistan i Kazachstan.
Prowadził na SGH (Podyplomowe Studium Handlu ze Wschodem, 2007-2009) wybrane zajęcia poświęcone współpracy handlowej z rynkami rosyjskojęzycznymi.
Uczestniczył z przygotowaniach do Zebrania Założycielskiego (2008) na którym powołano Polsko-Kazachstańską Izbę Handlowo-Przemysłową.
Od 2010 roku prowadził projekty eksportowe polskich urządzeń i technologii na rynki Algierii i Senegalu.
Członek Założyciel (2002) Polsko-Arabskiej Izby Gospodarczej.
Członek PPCC Polsko-Portugalskiej Izby Gospodarczej.
hobby – instruktor strzelectwa sportowego (licencja sportowa), lotnictwo ultralekkie pilot amator.
mgr inż. Tomasz Smolarek
Wieloletni Menedżer kierunku studiów Transport i Spedycja, wykładowca akademicki. Specjalizuje się w tematyce TSL; transport, spedycja i logistyka w kontekście prowadzenia działalności gospodarczej w tych obszarach. Dzięki wieloletniej pracy w obszarach Logistyki zarówno w firmach spedycyjnych jak i produkcyjnych opracował autorski zestaw ćwiczeń i przykładów pogłębiających praktyczną wiedzę dotyczącą TSL. Posiada specjalizację w tworzeniu i optymalizacji sieci transportowych dla dostaw paletowych i płynnych towarów z wymaganiami BRC, IFS. Specjalista i audytor procesów reklamacji zdarzeń transportowych. Konsultant logistyki w Politechnice Poznańskiej. Autor poradnika Logistyk i wieloletni prowadzący ćwiczenia dla laboratorium logistyki w Politechnice przy projekcie szkoleń ,, Czas zawodowców’’. Kierował w firmach spedycyjnych projektem szkoleń mentorów z zakresu spedycji i transportu. Absolwent Wyższej Szkoły Logistyki na kierunku Logistyka z tytułem Menedżer Logistyki. Prywatnie miłośnik gastronomi i cukiernictwa.
mgr inż. Mariusz Bukowski
Zawodowo związany z transportem drogowym jako m.in. rzeczoznawca samochodowy, egzaminator kandydatów na kierowców, doradca ADR, nauczyciel, wykładowca akademicki i szkoleniowiec. Autor wielu publikacji prasowych dotyczących branży transportowej. Przez sześć lat tworzył, a później kierował terenowymi strukturami Dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał również podczas pracy w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Wałbrzychu na stanowisku Egzaminatora Nadzorującego i Kierownika Działu Egzaminowania i Obsługi Klienta. Współzałożyciel i obecnie prezes firmy BOTM sp. z o.o. – specjalistycznego biura rachunkowego zajmującego się kompleksową obsługą administracyjną firm sektora TSL. Działa społecznie jako czynny ratownik i kierowca OSP. Członek Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP oraz Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania ŚLĘŻANIE.
Rzetelne przygotowanie merytoryczne połączone z dużym praktycznym doświadczeniem i otwartą postawą, gwarantują wysoki poziom prowadzonych zajęć dydaktycznych i szkoleń.
dr inż. Anna Orzeł
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu, prawnik i ekspert z dziedziny transportu drogowego i logistyki. Posiada liczne kompetencje, wiedzę i doświadczenie w branży TSL, certyfikat European Senior Logistician ESLog. Doradca i szkoleniowiec w zakresie prawa transportowego. Nieustannie pogłębia swoją wiedzę w tematyce nowych technologii w branży logistycznej, zagadnień transportowych i smart city.
dr inż. Adam Busławski
Doktor nauk inżynieryjno – technicznych, wykładowca akademicki, praktyk w dziedzinie produkcji, transportu i logistyki, wdrożeniowiec systemów ERP oraz Lean Manufacturing / Lean Management. Manager z wieloletnim doświadczeniem z powodzeniem stosujący narzędzia i metody FMEA, SMED, Six Sigma, 5S, SPC, Kanban specjalizujący się w zarządzaniu i optymalizacji modelów biznesowych. Inspektor ochrony danych, wieloletni pełnomocnik ds. jakości, specjalista od szeroko pojętego controllingu finansowego.
mgr Dariusz Kostrzębski
mgr Janusz Piechociński
prof. Uczelni Łukaszewski
Poseł na Sejm I i II kadencji (1991–1997), IV kadencji (2001–2005) oraz VI i VII kadencji (2007–2015). W latach 2012–2015 wiceprezes Rady Ministrów i minister gospodarki, a także prezes PSL. W 1987 ukończył studia na Wydziale Handlu Wewnętrznego Szkoły Głównej Planowania i Statystyki. W latach 1987–1999 pracował jako nauczyciel akademicki w Katedrze Historii Gospodarczej SGPiS/SGH.
Od 2016 roku pełni funkcję prezesa Izby Przemysłowo-Handlowej Polska-Azja.
dr Maksymilian Tomica
Uzyskał stopień doktora nauk prawnych na podstawie rozprawy doktorskiej pt. „Administracyjnoprawne aspekty zrównoważonego rozwoju transportu lądowego. Zagadnienia wybrane”.
Pracował jako prawnik w firmie doradczej oraz asystent sędziego w stołecznych sądach powszechnych i Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Warszawie. Był radcą prawnym w korporacjach świadczącej usługi doradcze w zakresie prawa i podatków dla biznesu. Pełnił również funkcję radcy prawnego w Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Warszawie, Ministerstwie Cyfryzacji w Warszawie oraz Biurze Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w Warszawie. Obecnie jest ekspertem prawnym w Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich w Warszawie.
mgr Kamil Zagozdon
Radca Prawny z kilkuletnim doświadczeniem w obszarze energetyki, compliance i prawa korporacyjnego. Główny obszar zainteresowań związanych jest z prawem administracyjnym w tym postępowaniem administracyjnym i sądowo administracyjnym, a także prawem ochrony środowiska, ochrony konkurencji i konsumenta oraz prawem zamówień publicznych. Z powodzeniem łączy pracę nauczyciela akademickiego z codzienną praktyką.
mgr Ewa Rycerz
Posiada 10 letnie doświadczenie w sprzedaży i transporcie. Absolwentka kierunku logistyka transportu na wrocławskiej uczelni. Pracuje jako specjalista ds. odpraw celnych oraz prowadzi zajęcia ze studentami dotyczące logistyki. Aktywnie uczestniczy w projektach optymalizujących procesy logistyczne. Posiada liczne certyfikaty z zakresu prawa celnego oraz transportu.
mgr Urszula Bukowska
Pedagog i specjalistka ds. kadr z doświadczeniem w edukacji i branży transportowej
Pedagog z pasją do wspierania rozwoju, specjalizująca się w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym. Łączy pracę dydaktyczną z praktyką w branży transportu międzynarodowego jako specjalistka ds. kadr, płac i ZUS.
Na uczelni prowadzi zajęcia z prawa socjalnego, kompetencji miękkich i pedagogiki, kładąc nacisk na praktyczne podejście, dialog i rozwijanie samodzielności studentów.
Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na rozwoju dorosłych, doradztwie zawodowym i roli rodziny w zmieniającym się rynku pracy. Łączy humanistyczną wrażliwość z twardymi kompetencjami organizacyjnymi, wierząc, że dobre relacje i skuteczność mogą iść w parze.
mgr inż. Marek Gurak
Doświadczony praktyk gospodarczy z ponad 25-letnim stażem w zarządzaniu kluczowymi obszarami biznesu, takimi jak dystrybucja, produkcja i spedycja. Przez lata kierował zarówno krajowymi, jak i międzynarodowymi przedsiębiorstwami, zdobywając bogate doświadczenie w zarządzaniu operacyjnym i strategicznym. Od dekady związany z Uniwersytetem WSB Merito we Wrocławiu jako dydaktyk i badacz.
Specjalizuje się w prowadzeniu projektów badawczo-rozwojowych oraz wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań w zakresie teorii ograniczeń, telematyki, automatycznego śledzenia ładunków, a także zarządzania produkcją i łańcuchem dostaw.
W pracy naukowej koncentruje się na optymalizacji procesów produkcyjnych, zarządzaniu dystrybucją, racjonalizacji zapasów i mocy produkcyjnych oraz zastosowaniu nowoczesnych technologii w logistyce.
Program studiów podyplomowych
TRANSPORT, SPEDYCJA I LOGISTYKA
Łączna liczba godzin: 161
Łączna liczba punktów ECTS: 33
Absolwent studiów podyplomowych „Transport, Spedycja i Logistyka” będzie dobrze przygotowany do pracy na stanowiskach kierowniczych i operacyjnych związanych z organizowaniem transportu, zarządzaniem magazynami oraz spedycją międzynarodową. Absolwenci będą posiadali wiedzę na temat zarządzania logistyką operacyjną, optymalizacji procesów transportowych, cyfryzacji spedycji, a także przestrzegania regulacji prawnych w zakresie transportu i logistyki. Ponadto, zdobędą umiejętności niezbędne do współpracy z klientami oraz nadzorowania procesów transportowych, w tym przewozów międzynarodowych i spedycji cyfrowej.
Co otrzymam po ukończeniu studiów podyplomowych?
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane jest przez Uczelnię Łukaszewski w Warszawie, zgodnie z art.164 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. poz.1668 oraz Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego – 19 września 2018 r. poz. 1791).
Wstępując do UE zmieniły się warunki wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i spedytora, gdzie jednym z wymogów stało się posiadanie kompetencji zawodowych w postaci CERTYFIKATU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH W DROGOWYM TRANSPORCIE RZECZY I OSÓB, o tym fakcie mówi Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 roku, ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego
ul. Jana Ciszewskiego 15/IV/1
02-777, Warszawa
Copyright All Right Reserved 2025, ulu.edu.pl
FAQ Cookies Polityka Prywatności
Wyszukiwarka...
Polecane...
Studia Niestacjonarne, Zajęcia 100%
Studia Niestacjonarne, Zajęcia 100%
Uczelnia
Łukaszewski
Transport, spedycja i logistyka
Rodzaj studiów: Studia Podyplomowe