/

2-semestralne

Transport, spedycja i logistyka

Transport, spedycja i logistyka

Koszt semestralny: 2250 zł

Koszt roczny: 4500 zł

Koszt całkowity: 4500 zł

Czas trwania: 2-semestralne

Data inauguracji: 10.2025

Tryb: Studia niestacjonarne

Uczelnia Łukaszewski – Rekrutacja
ul. Jana Ciszewskiego 15/IV/1, Warszawa

Kliknij i sprawdź godziny otwarcia uczelni!

O KIERUNKU

Studia podyplomowe „Transport, Spedycja i Logistyka” oferowane przez Uczelnię Łukaszewski to kompleksowy program, który przygotowuje uczestników do pracy w dynamicznie rozwijających się branżach transportu, spedycji i logistyki. Celem studiów jest przekazanie uczestnikom wiedzy teoretycznej oraz praktycznych umiejętności niezbędnych do efektywnego zarządzania operacjami transportowymi i logistycznymi. Program kładzie szczególny nacisk na aspekty prawne, finansowe, organizacyjne, a także cyfryzację spedycji i innowacje technologiczne w logistyce. Uczestnicy nauczą się skutecznie zarządzać flotą transportową, organizować procesy logistyczne oraz stosować najnowsze technologie wspomagające transport międzynarodowy i logistykę magazynową. Studia dostarczają wszechstronnej wiedzy, która pozwala na zdobycie nie tylko teoretycznych podstaw, ale także umiejętności praktycznych, które są niezbędne w pracy w branży transportowej i logistycznej.

Łączna liczba godzin: 161

Łączna liczba punktów ECTS: 33

CEL KSZTAŁCENIA

Celem studiów podyplomowych „Transport, Spedycja i Logistyka” jest wyposażenie uczestników w wszechstronną wiedzę z zakresu zarządzania transportem, spedycją i logistyką. Program ma na celu nie tylko rozwój umiejętności technicznych, ale również umożliwienie studentom zdobycia wiedzy z zakresu prawa transportowego, zarządzania flotą transportową, cyfryzacji procesów spedycyjnych oraz logistyki magazynowej. Uczestnicy studiów nauczą się także jak planować i optymalizować procesy transportowe, zarządzać czasem pracy kierowców oraz organizaować procesy przewozów międzynarodowych. Program jest zaprojektowany w taki sposób, aby uczestnicy nabyli umiejętności przydatne w pracy zarówno na stanowiskach menedżerskich, jak i operacyjnych. Dzięki tej wiedzy będą przygotowani do podejmowania decyzji strategicznych i operacyjnych, które pozwolą na efektywne zarządzanie flotą transportową, procesami logistycznymi i spedycyjnymi w międzynarodowej skali.

 

ADRESACI STUDIÓW

Studia skierowane są przede wszystkim do menedżerów i pracowników firm transportowych oraz spedytorów, którzy pragną poszerzyć swoje kompetencje w zakresie logistyki i transportu międzynarodowego. Program jest również dedykowany osobom, które pragną rozpocząć karierę w branży logistycznej i transportowej, a także tym, którzy pracują w obszarach związanych z zarządzaniem flotą, organizacją transportu czy logistyką magazynową. Studia mogą być także interesującą ofertą dla osób, które zajmują się planowaniem przewozów, optymalizowaniem procesów logistycznych oraz współpracą z klientami w sektorze transportu. Dzięki odpowiednio dobranej treści programowej, studia te stanowią kompleksową ofertę edukacyjną, umożliwiającą zdobycie umiejętności w szerokim zakresie obszarów związanych z transportem, spedycją i logistyką.

WYKŁADOWCY

Program prowadzą specjaliści z zakresu transportu, prawa, finansów oraz logistyki, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie zawodowe w branży i przekazują uczestnikom nie tylko wiedzę teoretyczną, ale również praktyczne umiejętności zdobyte podczas pracy w realnych warunkach branżowych. Kadrę dydaktyczną stanowią profesjonaliści, którzy nie tylko uczą w oparciu o aktualne regulacje prawne, ale także na bieżąco wprowadzają do programu najnowsze trendy i innowacje technologiczne w logistyce, cyfryzację spedycji, jak również rozwiązania IT wspomagające procesy zarządzania transportem i logistyką. Wykładowcy dzielą się również swoim doświadczeniem w zakresie międzynarodowego transportu, spedycji i zarządzania flotą transportową.

Zdjęcie przedstawia mężczyznę w średnim wieku ubranego w elegancki ciemny garnitur, białą koszulę i jasnoróżowy krawat. Ma krótkie, jasne włosy i delikatny uśmiech. Patrzy bezpośrednio w obiektyw. Tło zdjęcia jest rozmyte, z widocznymi elementami w kolorach czerwonym, białym i czarnym, co może sugerować oficjalne wydarzenie lub targi biznesowe. Styl fotografii sugeruje, że jest to formalny portret biznesowy lub medialny.

dr inż. Piotr Zych, MBA

Absolwent Instytutu Inżynierów Lotnictwa Cywilnego w Rydze – inżynier mechanik (specjalność wg. ICAO 1610), doktorat z aerodynamiki lotniczej.

Manager z ponad 30-letnim stażem w handlu zagranicznym, z wieloletnim doświadczeniem na rynkach Azji Centralnej krajów rosyjskojęzycznych, z kilkukrotnym stałym wieloletnim pobytem stałym za granicą (Londyn, Bukareszt, Nowy Jork, Ryga), pasjonat orientalistyki, praktyk businessu w krajach wschodnich i w regionie Azji Centralnej.

Praktyk i wieloletni realizator projektów polskiego eksportu na rynkach uważanych za trudne i nieznane np. realizował dostawy do Uzbekistanu przetwórczych linii przemysłu spożywczego (96) finansowane w ramach międzyrządowego kredytu pomocowego.

Uczestniczył jako zaproszony ekspert w organizacji szkoleń UNIDO w Warszawie nt. rosyjskojęzycznych rynków wschodnich, ze szczególnym wskazaniem rynków azjatyckich takich jak Uzbekistan i Kazachstan.

Prowadził na SGH (Podyplomowe Studium Handlu ze Wschodem, 2007-2009) wybrane zajęcia poświęcone współpracy handlowej z rynkami rosyjskojęzycznymi.

Uczestniczył z przygotowaniach do Zebrania Założycielskiego (2008) na którym powołano Polsko-Kazachstańską Izbę Handlowo-Przemysłową.

Od 2010 roku prowadził projekty eksportowe polskich urządzeń i technologii na rynki Algierii i Senegalu.

Członek Założyciel (2002) Polsko-Arabskiej Izby Gospodarczej.

Członek PPCC Polsko-Portugalskiej Izby Gospodarczej.

hobby – instruktor strzelectwa sportowego (licencja sportowa), lotnictwo ultralekkie pilot amator.

Zdjęcie przedstawia mężczyznę w średnim wieku, ubranego w elegancki ciemny garnitur, białą koszulę i krawat w subtelny wzór. Ma krótkie, jasnobrązowe włosy i nosi okulary w cienkich, metalowych oprawkach. Jego wyraz twarzy jest spokojny i profesjonalny, z lekkim uśmiechem. Tło jest jednolite i jasne, co nadaje fotografii oficjalny charakter, typowy dla portretów biznesowych lub akademickich.

mgr inż. Tomasz Smolarek

Wieloletni Menedżer kierunku studiów Transport i Spedycja, wykładowca akademicki. Specjalizuje się w tematyce TSL; transport, spedycja i logistyka w kontekście prowadzenia działalności gospodarczej w tych obszarach. Dzięki wieloletniej pracy w obszarach Logistyki zarówno w firmach spedycyjnych jak i produkcyjnych opracował autorski zestaw ćwiczeń i przykładów pogłębiających praktyczną wiedzę dotyczącą TSL. Posiada specjalizację w tworzeniu i optymalizacji sieci transportowych  dla dostaw paletowych i płynnych towarów z wymaganiami BRC, IFS. Specjalista i audytor procesów reklamacji zdarzeń transportowych. Konsultant logistyki w Politechnice Poznańskiej. Autor poradnika Logistyk i wieloletni prowadzący ćwiczenia dla laboratorium logistyki w Politechnice przy projekcie szkoleń ,, Czas zawodowców’’. Kierował w firmach spedycyjnych projektem szkoleń mentorów z zakresu spedycji i transportu. Absolwent Wyższej Szkoły Logistyki na kierunku Logistyka z tytułem Menedżer Logistyki. Prywatnie miłośnik gastronomi i cukiernictwa.

Zdjęcie przedstawia mężczyznę w średnim wieku, ubranego w elegancki szary garnitur z subtelnym wzorem, białą koszulę i czarny krawat. Ma krótkie, jasnobrązowe włosy i nosi okulary w czarnej oprawie. Jego wyraz twarzy jest pogodny i profesjonalny, a lekki uśmiech dodaje mu przystępności. Stoi z założonymi rękami na tle jednolitej, jasnej ściany, co nadaje fotografii formalny, ale przyjazny charakter.

mgr inż. Mariusz Bukowski

Zawodowo związany z transportem drogowym jako m.in. rzeczoznawca samochodowy, egzaminator kandydatów na kierowców, doradca ADR, nauczyciel, wykładowca akademicki i szkoleniowiec. Autor wielu publikacji prasowych dotyczących branży transportowej. Przez sześć lat tworzył, a później kierował terenowymi strukturami Dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał również podczas pracy w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Wałbrzychu na stanowisku Egzaminatora Nadzorującego i Kierownika Działu Egzaminowania i Obsługi Klienta. Współzałożyciel i obecnie prezes firmy BOTM sp. z o.o. – specjalistycznego biura rachunkowego zajmującego się kompleksową obsługą administracyjną firm sektora TSL. Działa społecznie jako czynny ratownik i kierowca OSP. Członek Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP oraz Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania ŚLĘŻANIE.

Rzetelne przygotowanie merytoryczne połączone z dużym praktycznym doświadczeniem i otwartą postawą, gwarantują wysoki poziom prowadzonych zajęć dydaktycznych i szkoleń.

Zdjęcie przedstawia elegancką kobietę w średnim wieku z krótkimi blond włosami, ubraną w granatową bluzkę i jasnoszary żakiet. Ma subtelny uśmiech i profesjonalny, ale przyjazny wyraz twarzy. Jej postawa jest otwarta, a dłonie delikatnie splecione przed sobą. Tło ukazuje nowoczesne wnętrze z korytarzem prowadzącym do kilku pomieszczeń, co sugeruje środowisko biurowe lub instytucjonalne.

dr inż. Anna Orzeł

Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu, prawnik i ekspert z dziedziny transportu drogowego i logistyki. Posiada liczne kompetencje, wiedzę  i doświadczenie w branży TSL, certyfikat European Senior Logistician ESLog. Doradca i szkoleniowiec w zakresie prawa transportowego.  Nieustannie pogłębia swoją wiedzę w tematyce nowych technologii w branży logistycznej, zagadnień transportowych i smart city.

Zdjęcie przedstawia mężczyznę o jasnej cerze i krótkich, ciemnych włosach. Ma poważny, ale profesjonalny wyraz twarzy, a jego spojrzenie skierowane jest w stronę obiektywu. Ubrany jest w elegancką ciemną marynarkę z kontrastowymi detalami oraz koszulę z czerwonymi akcentami, co nadaje mu nowoczesny i biznesowy wygląd. Tło to wnętrze biurowe z widocznym napisem na ścianie, co sugeruje profesjonalne środowisko pracy.

dr inż. Adam Busławski

Doktor nauk inżynieryjno – technicznych, wykładowca akademicki, praktyk w dziedzinie produkcji, transportu i logistyki, wdrożeniowiec systemów ERP oraz Lean Manufacturing / Lean Management. Manager z wieloletnim doświadczeniem z powodzeniem stosujący narzędzia i metody FMEA, SMED, Six Sigma, 5S, SPC, Kanban specjalizujący się w zarządzaniu i optymalizacji modelów biznesowych. Inspektor ochrony danych, wieloletni pełnomocnik ds. jakości, specjalista od szeroko pojętego controllingu finansowego.

Zdjęcie przedstawia mężczyznę w średnim wieku o jasnej cerze i krótkich, ciemnych włosach. Nosi elegancki garnitur w ciemnym kolorze, białą koszulę oraz fioletowy krawat, co nadaje mu formalny i profesjonalny wygląd. Na twarzy ma subtelny uśmiech, a jego spojrzenie skierowane jest w stronę obiektywu. Okulary o prostokątnych oprawkach dodają mu powagi i inteligentnego wizerunku. Tło jest neutralne, co podkreśla jego biznesowy charakter.

mgr Dariusz Kostrzębski

mgr Janusz Piechociński

prof. Uczelni Łukaszewski

Poseł na Sejm I i II kadencji (1991–1997), IV kadencji (2001–2005) oraz VI i VII kadencji (2007–2015). W latach 2012–2015 wiceprezes Rady Ministrów i minister gospodarki, a także prezes PSL. W 1987 ukończył studia na Wydziale Handlu Wewnętrznego Szkoły Głównej Planowania i Statystyki. W latach 1987–1999 pracował jako nauczyciel akademicki w Katedrze Historii Gospodarczej SGPiS/SGH.
Od 2016 roku pełni funkcję prezesa Izby Przemysłowo-Handlowej Polska-Azja.

dr Maksymilian Tomica

Uzyskał stopień doktora nauk prawnych na podstawie rozprawy doktorskiej pt. „Administracyjnoprawne aspekty zrównoważonego rozwoju transportu lądowego. Zagadnienia wybrane”.
Pracował jako prawnik w firmie doradczej oraz asystent sędziego w stołecznych sądach powszechnych i Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Warszawie. Był radcą prawnym w korporacjach świadczącej usługi doradcze w zakresie prawa i podatków dla biznesu. Pełnił również funkcję radcy prawnego w Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Warszawie, Ministerstwie Cyfryzacji w Warszawie oraz Biurze Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w Warszawie. Obecnie jest ekspertem prawnym w Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich w Warszawie.

mgr Kamil Zagozdon

Radca Prawny z kilkuletnim doświadczeniem w obszarze energetyki, compliance i prawa korporacyjnego. Główny obszar zainteresowań związanych jest z prawem administracyjnym w tym postępowaniem administracyjnym i sądowo administracyjnym, a także prawem ochrony środowiska, ochrony konkurencji i konsumenta oraz prawem zamówień publicznych. Z powodzeniem łączy pracę nauczyciela akademickiego z codzienną praktyką.

mgr Ewa Rycerz

Posiada 10 letnie doświadczenie w sprzedaży i transporcie. Absolwentka kierunku logistyka transportu na wrocławskiej uczelni. Pracuje jako specjalista ds. odpraw celnych oraz prowadzi zajęcia ze studentami dotyczące logistyki. Aktywnie uczestniczy w projektach optymalizujących procesy logistyczne. Posiada liczne certyfikaty z zakresu prawa celnego oraz transportu.

mgr Urszula Bukowska

Pedagog i specjalistka ds. kadr z doświadczeniem w edukacji i branży transportowej
Pedagog z pasją do wspierania rozwoju, specjalizująca się w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym. Łączy pracę dydaktyczną z praktyką w branży transportu międzynarodowego jako specjalistka ds. kadr, płac i ZUS.

Na uczelni prowadzi zajęcia z prawa socjalnego, kompetencji miękkich i pedagogiki, kładąc nacisk na praktyczne podejście, dialog i rozwijanie samodzielności studentów.

Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na rozwoju dorosłych, doradztwie zawodowym i roli rodziny w zmieniającym się rynku pracy. Łączy humanistyczną wrażliwość z twardymi kompetencjami organizacyjnymi, wierząc, że dobre relacje i skuteczność mogą iść w parze.

mgr inż. Marek Gurak

Doświadczony praktyk gospodarczy z ponad 25-letnim stażem w zarządzaniu kluczowymi obszarami biznesu, takimi jak dystrybucja, produkcja i spedycja. Przez lata kierował zarówno krajowymi, jak i międzynarodowymi przedsiębiorstwami, zdobywając bogate doświadczenie w zarządzaniu operacyjnym i strategicznym. Od dekady związany z Uniwersytetem WSB Merito we Wrocławiu jako dydaktyk i badacz.

Specjalizuje się w prowadzeniu projektów badawczo-rozwojowych oraz wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań w zakresie teorii ograniczeń, telematyki, automatycznego śledzenia ładunków, a także zarządzania produkcją i łańcuchem dostaw.

W pracy naukowej koncentruje się na optymalizacji procesów produkcyjnych, zarządzaniu dystrybucją, racjonalizacji zapasów i mocy produkcyjnych oraz zastosowaniu nowoczesnych technologii w logistyce.

PROGRAM

Program studiów podyplomowych

TRANSPORT, SPEDYCJA I LOGISTYKA

  1. Działalność gospodarcza i zarządzanie finansami przedsiębiorstwa (CPC-E)
  2. Prawo cywilne (CPC-A)
  3. Prawo handlowe (CPC-B)
  4. Prawo podatkowe (CPC-D)
  5. Spedycja i logistyka w transporcie
  6. Zarządzanie flotą transportową
  7. Rola organów kontrolnych
  8. Cło w transporcie i spedycji
  9. Obsługa klienta w transporcie i handlu zagranicznym
  10. Normy techniczne i techniczne aspekty działalności (CPC-G)
  11. Polityka transportowa Polski i UE
  12. Prowadzenie dokumentacji transportowej i spedycyjnej
  13. Czas pracy kierowcy
  14. Organizacja i technika  przewozów kolejowych, lotniczych i morskich
  15. Logistyka magazynowa i magazynowe systemy informatyczne
  16. Spedycja cyfrowa i systemy telematyczne
  17. Prawo socjalne (CPC-C)
  18. Bezpieczeństwo drogowe (CPC-H)
  19. Dostęp do rynku (CPC-F)

Łączna liczba godzin: 161

Łączna liczba punktów ECTS: 33

SYLWETKA ABSOLWENTA

Absolwent studiów podyplomowych „Transport, Spedycja i Logistyka” będzie dobrze przygotowany do pracy na stanowiskach kierowniczych i operacyjnych związanych z organizowaniem transportu, zarządzaniem magazynami oraz spedycją międzynarodową. Absolwenci będą posiadali wiedzę na temat zarządzania logistyką operacyjną, optymalizacji procesów transportowych, cyfryzacji spedycji, a także przestrzegania regulacji prawnych w zakresie transportu i logistyki. Ponadto, zdobędą umiejętności niezbędne do współpracy z klientami oraz nadzorowania procesów transportowych, w tym przewozów międzynarodowych i spedycji cyfrowej.

WYMAGANIA, OPŁATY

  • Dokument tożsamości – do okazania
  • Formularz rekrutacyjny – dostępny do pobrania w Biurze Rekrutacji
  • Zgoda na przetwarzanie danych osobowych – oświadczenie RODO
  • Dyplom ukończenia studiów – I lub II stopnia
  • Zastrzeżenie – organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu rozpoczęcia kierunku oraz inauguracji i pierwszych zajęć.

Co otrzymam po ukończeniu studiów podyplomowych?

Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane jest przez Uczelnię Łukaszewski w Warszawie, zgodnie z art.164 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. poz.1668 oraz Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego – 19 września 2018 r. poz. 1791).

Wstępując do UE zmieniły się warunki wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i spedytora, gdzie jednym z wymogów stało się posiadanie kompetencji zawodowych w postaci CERTYFIKATU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH W DROGOWYM TRANSPORCIE RZECZY I OSÓB, o tym fakcie mówi Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 roku, ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego

TERMINY ZJAZDÓW

Wyszukiwarka...

Polecane...

Studia Niestacjonarne, Zajęcia 100%

Studia Niestacjonarne, Zajęcia 100%

Uczelnia

Białe logo Uczelni Łukaszewski

Łukaszewski

Imię *
Nazwisko *
Numer telefonu *
Adres e-mail *
Temat pytania *
Treść pytania *
Podaj wynik 3+3= *

Transport, spedycja i logistyka

Rodzaj studiów: Studia Podyplomowe

Imię *
Nazwisko *
Numer telefonu *
Adres e-mail *
Wybierz tryb Studiów *
Podaj wynik 3+3= *
Całkowity koszt Studiów:  
0.00
Całkowity koszt Studiów po promocji:  
0.00