Uczelnia Łukaszewski – Rekrutacja
ul. Jana Ciszewskiego 15/IV/1, Warszawa
Kliknij i sprawdź godziny otwarcia uczelni!
Studia licencjackie na kierunku Administracja w Uczelni Łukaszewski to kompleksowy program edukacyjny przygotowujący studentów do pracy w różnorodnych instytucjach administracyjnych, zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym. Kierunek ten łączy teoretyczne podstawy prawa, nauk społecznych i ekonomii z praktycznymi umiejętnościami zarządzania, organizacji pracy i obsługi administracyjnej. Program studiów kładzie szczególny nacisk na kompetencje związane z interpretacją przepisów prawnych, zarządzaniem organizacjami publicznymi i prywatnymi, a także efektywnym wykorzystaniem narzędzi cyfrowych w administracji. Współpraca uczelni z sektorem publicznym i gospodarką pozwala studentom na poznanie aktualnych wyzwań administracyjnych oraz na naukę w rzeczywistym kontekście zawodowym, co sprzyja lepszemu przygotowaniu do przyszłej kariery.
Celem studiów jest:
Studenci, którzy ukończą studia licencjackie na kierunku Administracja, będą gotowi na różnorodne wyzwania zawodowe. Zdobędą kompetencje nie tylko w zakresie interpretowania przepisów prawa, ale także w zakresie zarządzania, co stanowi klucz do sukcesu w pracy administracyjnej.
Studia licencjackie na kierunku Administracja skierowane są do:
Jeśli zastanawiasz się, czy studia licencjackie na kierunku Administracja są dla Ciebie, to odpowiedź zależy od tego, czy planujesz rozwój w administracji publicznej lub w sektorze prywatnym, chcesz pracować w instytucjach publicznych, organizacjach pozarządowych, czy firmach prywatnych, oraz czy chcesz zdobyć kompetencje w zarządzaniu i przepisach prawnych.
Wszystkie zajęcia na kierunku Administracja prowadzą doświadczeni praktycy i teoretycy, którzy mają bogate doświadczenie zawodowe oraz merytoryczne w zakresie prawa, ekonomii, zarządzania i innych pokrewnych dziedzin. To gwarantuje wysoki poziom nauczania i daje studentom solidne podstawy teoretyczne oraz praktyczne w zakresie administracji i zarządzania.
dr Gabriela Misiura
Socjolog, doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości, praktyk zarządzania zasobami ludzkimi z wieloletnim doświadczeniem w polskich, brytyjskich, belgijskich i amerykańskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Specjalizuje się w badaniach jakościowych: etnograficznych i antropologicznych organizacji. Autorka publikacji naukowych wydawanych zarówno w Polsce jak i za granicą, koncentrujących się głównie na zarządzaniu międzykulturowym. Wykładowczyni akademicka na UWSB Merito w Gdańsku i Gdyni oraz Uczelni Łukaszewski. Pełni funkcję Prorektora ds. Jakości Kształcenia na Uczelni Łukaszewski, gdzie odpowiada również za rozwój nauki i badań. Obszary zainteresowań naukowych to: zarządzanie międzykulturowe, rola zaufania w społeczeństwie i procesach zarządzania, a także zagadnienia związane z migracjami, szczególnie adaptacja migrantów w przedsiębiorstwach w Polsce oraz mechanizmy wspierające ich integrację w środowisku pracy.
dr hab. Piotr Solarz
Specjalista ds. optymalizacji administracji
Prof. ULU dr hab. Piotr Solarz jest doktorem habilitowanym nauk społecznych w zakresie nauki o polityce i administracji. W 2002 roku był doktorantem na Uniwersytecie Warszawskim, następnie stypendystą Fundacji Konrada Adenauera i stażystą w Instytucie Nauk Politycznych Uniwersytetu w Hamburgu. W latach od 2007 do 2019 pełnił funkcję Dziekana Nauk Społecznych w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. Pracował również jako ekspert w zakresie optymalizacji administracji dla instytucji publicznych w Polsce. Otrzymał grant „Europeizacja i jej transfer na polityki publiczne państwa UE. Wybrane przykłady i wnioski.”
mgr Janusz Piechociński
prof. Uczelni Łukaszewski
Poseł na Sejm I i II kadencji (1991–1997), IV kadencji (2001–2005) oraz VI i VII kadencji (2007–2015). W latach 2012–2015 wiceprezes Rady Ministrów i minister gospodarki, a także prezes PSL. W 1987 ukończył studia na Wydziale Handlu Wewnętrznego Szkoły Głównej Planowania i Statystyki. W latach 1987–1999 pracował jako nauczyciel akademicki w Katedrze Historii Gospodarczej SGPiS/SGH.
Od 2016 roku pełni funkcję prezesa Izby Przemysłowo-Handlowej Polska-Azja.
dr n. ekon. Henryk Borko
Specjalista ds. ekonomii
Doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie ekonomia. Absolwent Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Pancernych w Poznaniu. Następnie Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej [doktorat]. Autor kilkunastu książek poświęconych przedsiębiorczości i współpracy międzynarodowej, w tym:
Ekonomia transformacji – tranzytologia – dwa tomy – wyd. w j. rosyjskim – grudzień 2016 i luty 2019;
Gospodarki w dobie kryzysu ekonomicznego – spojrzenie retrospektywne– 2016;
Otoczenie międzynarodowe – szanse i zagrożenia dla gospodarek – 2016;
Borko H. (red. naukowa), Przemiany w gospodarkach – 2015;
Uwarunkowania rozwoju współczesnych gospodarek. Zasady ekonomicznego myślenia – 2014.
Autor publikacji o współpracy Polski z poszczególnymi krajami na gruncie gospodarczym. W latach 2000-2006 ekspert ds. rynków wschodnich UNIDO ITPO ONZ, autor poradników dla przedsiębiorców, zwłaszcza dot. rynków Wschodu (od Białorusi, Ukrainy, Mołdowy po Uzbekistan). Ekspert w b. Ministerstwie Gospodarki, b. Ministerstwie Rozwoju, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju ds. programów unijnych – praktyczna ocena wniosków. Wyróżniony Nagrodą I Stopnia Rektora Szkoły Głównej Handlowej – nagroda zespołowa – za publikację poświęconą gospodarczemu sąsiedztwu Polski. Pięciokrotnie wyróżniony przez Stowarzyszenie Eksporterów Polskich dyplomem, medalem i tytułem – Publicysta Ekonomiczny Roku.
Wykładowca, dziekan, rektor w uczelniach – Wyższa Szkoła Techniczno-Ekonomiczna, Warszawska Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości w Gliwicach,
Wykładowca: Wyższa Szkoła Handlu i Prawa, Szkoła Głowna Handlowa. Prowadzenie prac licencjackich i magisterskich na I i II poziomie studiów.
Specjalizacja: finanse i ekonomia, biznes plan, handel zagraniczny, zarządzanie projektami, konkurencyjność przedsiębiorstw, internacjonalizacja firm.
Starszy specjalista do spraw analizy finansowej i zarządzania projektami innowacyjnymi. Instytut Technik Innowacyjnych EMAG – Sieć Łukasiewicz – Katowice.
dr Krzysztof Janik
Rektor
Absolwent wydziału Prawa UJ, doktor nauk politycznych. W latach 1993-2005 poseł na Sejm RP, 1995-1997 Podsekretarz Stanu w Kancelarii Prezydenta RP, 2001-2004 Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji. Od ponad dwudziestu lat dydaktyk i pracownik naukowy m.in. na Uniwersytecie im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie, Akademii Obrony Narodowej, Uczelni Łukaszewski. Na tej ostatniej od roku sprawuje funkcję Rektora. W badaniach specjalizuje się w problematyce bezpieczeństwa narodowego, zwłaszcza wewnętrznego. Interesują go polityczne, ideowe i instytucjonalne aspekty bezpieczeństwa, teoretyczne i praktyczne problemy funkcjonowania państwa i władzy publicznej. Wydał książkę: „Państwo, polityka, bezpieczeństwo wewnętrzne” (Toruń 2021). Na przestrzeni ostatnich 10 lat opublikował ponad 20 prac naukowych i ponad 100 artykułów popularno-naukowych i publicystycznych. Ma doświadczenie w badaniach terenowych.
mgr Jarosław Gumienny
Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych; Akademii WIT, Gustav Stresemann Institut Bonn. Stypendysta NATO-OTAN Research Fellowship edycja 1998-2001.
Autor publikacji w zakresie ochrony własności intelektualnej oraz polityki bezpieczeństwa.
Zatrudniony m.in. w Ministerstwie Obrony Narodowej Departament Bezpieczeństwa Międzynarodowego. Od 2000 roku związany ze szkolnictwem wyższym (nauczyciel akademicki i funkcje administracyjne). Z Uczelnią Łukaszewski (d. Wyższa Szkoła Zarządzania personelem) związany od 2005 roku, przez wiele lat pełnił funkcję prorektora ds. nauczania na odległość. Od 2020 zatrudniony w Grupie Kapitałowej ORLEN na stanowisku menedżerskim.
dr n. społ. Jarosław Cylkowski
Doktor nauk społecznych w zakresie nauk o bezpieczeństwie obroniony na Uniwersytecie Warszawskim w 2017 roku. Pracownik naukowy i wykładowca akademicki, autor publikacji i monografii naukowych z zakresu bezpieczeństwa militarnego, zarządzania kryzysowego, ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji. Ekspert w zakresie tworzenia systemów zarządzania bezpieczeństwem danych osobowych i bezpieczeństwa informacji w sektorze prywatnym i publicznym.
mgr inż. Izabela Jagiełło
Z wykształcenia geodeta kartograf, absolwentka tego kierunku Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. Ukończyła również studia podyplomowe zarządzania nieruchomościami oraz pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Doświadczony pracownik samorządowy, od wielu lat zawodowo związana z samorządem miasta stołecznego Warszawy. Pracowała przy kluczowych miejskich inwestycjach, min. budowie trasy Mostu Północnego, drugiej linii metra, Wodociągu Północnego, budowie przystanku kolejowego Ursus-Niedźwiadek, czy Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Nabywała na rzecz miasta nieruchomości przeznaczone pod inwestycje. Członek zespołu opracowującego projekt rewitalizacji otoczenia Bazaru Różyckiego w Warszawie.
Obecnie kieruje Wydziałem Nieruchomości w Dzielnicy Bielany w Warszawie, w ramach którego zarządza majątkiem miasta.
Barbara Dmowska-Kusy
Od niemal początku związana z Uczelnią Łukaszewski, gdzie pełni funkcję kierownika Studium Języków Obcych. Zarządza zespołem lektorów, koordynuje pracę grup studenckich, tworzy grafiki zajęć oraz organizuje egzaminy. Odpowiada również za przygotowywanie autorskich, angażujących zajęć, wzbogaconych o materiały dydaktyczne, nagrania wideo oraz praktyczne zadania. W swojej pracy szczególny nacisk kładzie na aktywizację studentów i utrzymanie wysokiego poziomu nauczania w inspirującej, wspierającej atmosferze. Absolwentka lingwistyki stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego, biegle posługuje się językiem angielskim i niemieckim. Równolegle pełni funkcję dyrektora ds. nauczania w renomowanej warszawskiej szkole językowej, gdzie odpowiada za jakość i rozwój procesów dydaktycznych.
dr Agnieszka Brzostek
Doktor nauk prawnych w zakresie prawa administracyjnego.
mgr inż. Michał Rogalski
Wykładowca e-administracji – od 40 lat łączy inżynierię z prawem. Stworzył pierwszy w Polsce system POS dla Pewex (1987). Był dyrektorem w Positive, ComputerLand, ATM i mPay. Kierował .przygotowaniem ofert na systemy IT (m.in, na dowody osobiste, paszporty i CEPiK). Pełnił funkcje w-ce dyrektora Departamentu Informatyki w URM oraz doradcy w MSWiA. W latach 2003-2011 wiceprezes PIIT; 2017-2024 członek Rady Zamówień Publicznych. Obecnie właściciel firmy iTexa i doradca w teleinformatycznych zamówieniach publicznych. Autor kilkudziesięciu artykułów i współautor podręcznika „Nowe podejście do zamówień publicznych”, był wykładowcą w Akademii Leona Koźmińskiego. Za zasługi w działalności społecznej oraz popularyzowaniu nowoczesnych technologii informatycznych został odznaczony w 2013 roku, przez Prezydenta RP Brązowym Krzyżem Zasługi.
mgr Katarzyna Fabiańska
Absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu na wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania. Ukończyła również menadżerskie studia Master of Business Administration. Specjalista z zakresu finansów publicznych. Posiada dwudziestoletnie doświadczenie w administracji samorządowej udokumentowane udziałem w wielu kursach i szkoleniach. Chętnie pogłębia posiadane już kompetencje. Pracuje w wydziale budżetu i finansów Urzędu Miejskiego na stanowisku zastępcy skarbnika, z satysfakcją i zaangażowaniem wykonuje swoją pracę. Praktyk z zakresu wybranych zagadnień realizowanych na kierunku Administracja. Jej celem jest przekazanie studentom kompleksowej wiedzy z zakresu finansów, rachunkowości i sprawozdawczości jednostek budżetowych, ze szczególnym uwzględnieniem zmian zachodzących w otoczeniu gospodarczym i regulacjach prawnych by przygotować do pracy na stanowiskach jednostkach sektora finansów publicznych w działach finansowo-księgowych i kadrowo-płacowych oraz na stanowisku audytora wewnętrznego. Jako wykładowczyni stara się „wyposażyć” studentów w wiedzę oraz umiejętności praktyczne by po ukończeniu studiów z powodzeniem mogli odnaleźć się w karierze zawodowej.
Robert Smoleń
Redaktor naczelny dwumiesięcznika „Res Humana” i portalu reshumana.pl, prezes Quality Writing sp. z o.o., powołanej do zarządzania tym portalem. Przewodniczący Zarządu Fundacji Naukowej im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego – Centrum Analiz Strategicznych oraz prezes Polskiego Stowarzyszenia Prointegracyjnego „EUROPA”. Niezależny konsultant – prowadzi własną działalność gospodarczą w zakresie doradztwa strategicznego, analiz, badań naukowych i prac rozwojowych w dziedzinie nauk społecznych i humanistycznych. Były poseł na Sejm RP (2001-2005), m.in. przewodniczący Komisji ds. Unii Europejskiej, w latach 2003-2004 – obserwator w Parlamencie Europejskim. W okresie 1996–2001 w Kancelarii Prezydenta RP jako szef Zespołu Strategii Politycznej, zastępca szefa Biura Bezpieczeństwa Narodowego, podsekretarz stanu oraz doradca Prezydenta. Dyplomata. Autor esejów politycznych w formie książkowej „Rzeczpospolita Trzecia i Pół. Szkice do krytycznej analizy systemu politycznego RP 2015-2020” (2020) i „Jak naprawić Polskę? Przewodnik po podróży od miękkiego autorytaryzmu do demokracji” (2022).
dr Marcin Wrona
Absolwent Kolegium Gospodarki Światowej SGH w Warszawie, dr nauk ekonomicznych. Od 2007 r. pracownik administracji rządowej, Ministerstw: Infrastruktury, Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz od 2011 r. Ministerstwa Cyfryzacji, gdzie zajmuje się funduszami unijnymi. Posiadacz tytułu Ambasadora Sztucznej Inteligencji w Dydaktyce, propagator wykorzystywania narzędzi AI podczas zajęć. Wieloletni dydaktyk specjalizujący się w obszarze IT (głównie cyberbezpieczeństwo), ekonomia oraz zamówienia publiczne. Autor wielu artykułów z zakresu migracji ludności i Australii, w tym książki „Imigracja a gospodarka. Doświadczenia Australii” (https://cedewu.pl/Imigracja-a-gospodarka-Doswiadczenia-Australii-p1544 ).
PROGRAM KSZTAŁCENIA na kierunku: ADMINISTRACJA
Semestr 1
Semestr 2
Semestr 3
Semestr 4
Semestr 5
Semestr 6
Absolwent studiów licencjackich na kierunku Administracja będzie posiadał:
Absolwenci będą przygotowani do pracy w instytucjach publicznych, takich jak urzędy, agencje rządowe, a także w organizacjach pozarządowych i firmach prywatnych. W pracy administracyjnej liczą się nie tylko umiejętności zarządzania, ale także znajomość prawa administracyjnego, które regulują codzienne funkcjonowanie instytucji publicznych.
Na kopii wymagane jest poświadczenie dokumentu za zgodność z oryginałem (notarialnie, przez zakład pracy, urząd gminy bądź samodzielnie)
W przypadku poświadczenia samodzielnego prosimy o zapis ,,Oświadczam, iż niniejszy dokument jest zgodny z oryginałem’’ (czytelny podpis).
Terminy Zjazdów w roku akademickim 2025/2026
Studia licencjackie
ADMINISTRACJA
Semestr Zimowy:
W trakcie planowania
ul. Jana Ciszewskiego 15/IV/1
02-777, Warszawa
Copyright All Right Reserved 2025, ulu.edu.pl
FAQ Cookies Polityka Prywatności
Wyszukiwarka...
Polecane...
Studia Niestacjonarne, Zajęcia 100%
Studia Niestacjonarne, Zajęcia 100%
Uczelnia
Łukaszewski
Administracja – I stopnia
Rodzaj studiów: Studia Licencjackie