MBA

/

2-semestralne

DBA – Doctor of Business Administration Multi – Disciplinary Studies

DBA – Doctor of Business Administration Multi – Disciplinary Studies

Koszt roczny: 20000 zł

Koszt całkowity: 20000 zł

Czas trwania: 2-semestralne

Data inauguracji: 10.2025

Tryb: Studia niestacjonarne, Zajęcia hybrydowe - łączone na Uczelni i online

Uczelnia Łukaszewski – Rekrutacja
ul. Jana Ciszewskiego 15/IV/1, Warszawa

Kliknij i sprawdź godziny otwarcia uczelni!

O KIERUNKU

DBA – Doctor of Business Administration Multi-Disciplinary Studies to najbardziej prestiżowy program studiów, oferowany przez Uczelnię Łukaszewski, skierowany do liderów biznesu wielu branż, kadry zarządzającej oraz osób pragnących osiągnąć najwyższy poziom kompetencji menedżerskich. Program łączy najnowsze osiągnięcia teorii zarządzania z ich praktycznym zastosowaniem, dostarczając unikalnej wiedzy i umiejętności pozwalających na skuteczne zarządzanie w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym.

Studia DBA w Uczelni Łukaszewski zostały zaprojektowane z myślą o osobach pełniących kluczowe role w organizacjach lub aspirujących do objęcia stanowisk na najwyższych szczeblach zarządzania. Uczestnicy programu zdobędą zaawansowaną wiedzę z zakresu zarządzania strategicznegoprzywództwa, opieki zdrowotnej, prawa, finansów przedsiębiorstwa, marketingu oraz zasobów ludzkich.
Studia DBA są idealnym wyborem dla tych, którzy chcą nie tylko podnieść swoje kwalifikacje, ale także wnieść innowacyjne rozwiązania do swoich organizacji, zbudować przewagę konkurencyjną i skutecznie zarządzać zmianą.

DBA – Doctor of Business Administration Multi-Disciplinary Studies to doktorat zawodowy przyznawany na podstawie zaawansowanych studiów, prac projektowych i badań w administracji biznesowej.

CEL KSZTAŁCENIA

Głównym celem studiów DBA jest wyposażenie słuchaczy w umiejętności przywódcze oraz zaawansowaną wiedzę niezbędną do podejmowania kluczowych decyzji w świecie biznesu. Dzięki temu programowi uczestnicy:

  • Nauczą się tworzenia i wdrażania strategii biznesowych, które pozwalają organizacjom osiągać długoterminowe sukcesy.
  • Zrozumieją, jak efektywnie zarządzać w dynamicznym otoczeniu biznesowym, uwzględniając zmienne globalne, technologiczne i kulturowe.
  • Rozwiną zdolności zarządzania zespołami w zróżnicowanych środowiskach organizacyjnych.
  • Poznają zaawansowane techniki negocjacyjne, mediacyjne oraz metody zarządzania konfliktami.
  • Zdobędą umiejętność efektywnego wdrażania innowacji oraz zarządzania procesami transformacyjnymi w organizacjach.

ADRESACI STUDIÓW

DBA – Doctor of Business Administration Multi-Disciplinary Studies to program dedykowany dla:

  • Top managementu, czyli osób pełniących najwyższe funkcje zarządcze w organizacjach krajowych i międzynarodowych.
  • Przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać swoje firmy poprzez wdrażanie zaawansowanych strategii zarządzania i innowacyjnych rozwiązań.
  • Członków zarządów oraz osób zasiadających w organach statutowych spółek prawa handlowego i skarbu państwa.
  • Menedżerów średniego i wyższego szczebla, aspirujących do awansu na najwyższe stanowiska kierownicze.

WYKŁADOWCY

Program DBA w Uczelni Łukaszewski jest prowadzony przez kadrę doświadczonych ekspertów, którzy łączą:

  • Bogate doświadczenie praktyczne – wykładowcy pracowali na kluczowych stanowiskach w największych firmach oraz instytucjach międzynarodowych.
  • Zaawansowaną wiedzę teoretyczną – opartą na najnowszych badaniach i światowych trendach w zarządzaniu.
  • Zdolność przekazywania wiedzy – prowadzą interaktywne zajęcia, które łączą teorię z praktyką, oferując realne studia przypadków i symulacje biznesowe.

dr inż. Bogusław Hajdasz

Specjalista ds. zarządzania

Dr inż. Bogusław Hajdasz jest praktykiem zarządzania i jednocześnie wykładowcą uniwersyteckim. Z wykształcenia jest doktorem ekonomii i mgr inż. mechanikiem. Ukończył także Executive MBA na Aalto Business School Helsinki oraz kurs menedżerski na Kellogg School of Management w USA. Jako menedżer przeszedł całą drogę zawodową od inżyniera i handlowca do Prezesa Zarządu firmy. Od prawie 20 lat zarządza firmami produkcyjno-handlowymi w różnych kulturach organizacyjnych. Pracował dla brytyjskiego Aral/BP, duńskiego Cembrit SA, francuskiego Bostik/Total, koreańskiego Daewoo, niemieckiego VW i belgijskiego Deceuninck oraz dla polskiej Alchem Grupa. Posiada doświadczenie w zarządzaniu firmami ponad 1 mld zł obrotu i zatrudniającymi ponad 1500 pracowników oraz w zarządzaniu dużymi projektami m.in. budowa nowej fabryki, wdrożenie nowego systemu ERP. Wraz ze swoim zespołem zdobywał nagrody m.in.: Złoty Medal Targów Budma, Acantus Aurelius i Teraz Polska.

Od 2012 roku Bogusław Hajdasz prowadzi wykłady i warsztaty na studiach MBA. Jego szerokie zainteresowania naukowe obejmują m.in. zarządzanie strategiczne i podejmowanie decyzji, zarządzanie kryzysowe i odnowę strategiczna po kryzysie, zarządzanie zmianą, zarządzanie projektami, transformacje biznesu i nowe modele biznesowe oraz ekonomię behawioralną.

Dorobek naukowy Bogusława Hajdasza obejmuje:

  • Książka „Wybory strategiczne podczas odnowy przedsiębiorstwa” 2017 HP
  • Artykuły naukowe:

– „Strategia cyberbezpieczeństwa Rzeczpospolitej Polskiej – ewolucja i nowe wyzwania” w Polityka gospodarcza wobec współczesnych wyzwań 2022 Toruń

– „Aktualne wyzwania w zarządzaniu nadzorem korporacyjnym w Polsce” w Polityka gospodarcza wobec współczesnych wyzwań  2021 Toruń

– „Możliwość badania wyborów strategicznych w przedsiębiorstwach przy wykorzystaniu metodologii teorii ugruntowanej” 2017
– „Zarządzanie procesem uczenia się przedsiębiorstwa w sieci” Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu ‘Przedsiębiorstwo jako organizacja ucząca się” 2013
– „Wybory strategiczne podczas odnowy przedsiębiorstwa” Studia Oeconimica Posnaniensia 2014 Poznań

dr Jędrzej Siciński

Specjalista ds. rozwoju i innowacji

Doktor w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości, adiunkt w Katedrze Strategicznego Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, specjalizacja: systemy wczesnego ostrzegania przez ryzykiem niewypłacalności w korporacjach, wieloletni menedżer ds. rozwoju i innowacji w spółce zajmującej się komercjalizacją wynalazków, kierownik praktyk zawodowych na Wydziale Zarządzania UG, członek komisji optymalizującej procesy w Uniwersytecie Gdańskim, posiadacz licznych certyfikacji uznanych w praktyce gospodarczej (m.in. Cima Cert BA oraz E&Y ), wykładowca na studiach MBA/DBA, realizuje zajęcia dydaktyczne oraz treningi z zakresu projektowania i optymalizacji działalności gospodarczej.

dr inż. Krzysztof Czerkas

Specjalista ds. funkcjonowania i zarządzania służbą zdrowia

Członek Rady Naczelnej Polskiej Federacji Szpitali w Warszawie (organizacja „ponad podziałami” zrzeszająca i reprezentująca ponad 220 szpitali polskich), partner w Formedis Medical Management & Consulting w Poznaniu, wykładowca i ekspert Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, specjalista w zakresie zarządzania, lider, były nauczyciel akademicki w Politechnice Gdańskiej, autor prac naukowo-badawczych oraz publikacji w specjalistycznych czasopismach branżowych (m.in. „Menedżer Zdrowia”). Posiada ponad 26-cio letnie doświadczenie w zakresie zarządzania przedsiębiorstwami w warunkach gospodarki rynkowej oraz w zarządzaniu podmiotami leczniczymi. W części swojej kariery zawodowej w branży związanej z ochroną zdrowia pracował m.in. na stanowisku Prezesa Zarządu Szpitala Specjalistycznego w Kościerzynie Sp. z o.o., który z sukcesem zrestrukturyzował i oddłużył, i Prezesa Zarządu Szpitala Powiatu Bytowskiego Sp. z o.o., był również Pełnomocnikiem Zarządu ds. wdrożeń programów naprawczych w prywatnej sieci EMC Instytut Medyczny S.A. we Wrocławiu. Pracę doktorską obronił w 1983 roku na Politechnice Gdańskiej. W 1999 r. ukończył prestiżowy kierunek międzynarodowych podyplomowych studiów menadżerskich Master of Business Administration (Uniwersytet Gdański, Copenhagen Business School, Antwerp University i FHTW Berlin). Dzięki umiejętnościom wnikliwej analizy rynku i otoczenia konkurencyjnego oraz znajomości zasad marketingu, promocji, sprzedaży i public relations wielokrotnie zajmował stanowiska kierownicze w zagranicznych przedsiębiorstwach operujących w Polsce (m.in. jako Prezes Zarządu i Dyrektor Oddziału FAILURE ANALYSIS ASSOCIATES Inc., Dyrektor Zarządzający w Ramboll Polska sp. z o.o. oraz w EVO INDUSTRIAL FLOORS sp z o.o.) oraz w dużych przedsiębiorstwach krajowych.

dr hab. Piotr Solarz

Specjalista ds. optymalizacji administracji

Prof. ULU dr hab. Piotr Solarz jest doktorem habilitowanym nauk społecznych w zakresie nauki o polityce i administracji. W 2002 roku był doktorantem na Uniwersytecie Warszawskim, następnie stypendystą Fundacji Konrada Adenauera i stażystą w Instytucie Nauk Politycznych Uniwersytetu w Hamburgu. W latach  od 2007 do  2019 pełnił funkcję Dziekana Nauk Społecznych w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. Pracował również jako ekspert  w zakresie optymalizacji administracji dla instytucji publicznych w Polsce. Otrzymał grant „Europeizacja i jej transfer na polityki publiczne państwa UE. Wybrane przykłady i wnioski.”

dr n. ekon. Henryk Borko

Specjalista ds. ekonomii

Doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie ekonomia. Absolwent Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Pancernych w Poznaniu. Następnie Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej [doktorat]. Autor kilkunastu książek poświęconych przedsiębiorczości i współpracy międzynarodowej, w tym:

Ekonomia transformacji – tranzytologia – dwa tomy – wyd. w j. rosyjskim – grudzień 2016 i luty 2019;
Gospodarki w dobie kryzysu ekonomicznego – spojrzenie retrospektywne– 2016;
Otoczenie międzynarodowe – szanse i zagrożenia dla gospodarek – 2016;
Borko H. (red. naukowa), Przemiany w gospodarkach – 2015;
Uwarunkowania rozwoju współczesnych gospodarek. Zasady ekonomicznego myślenia – 2014.

Autor publikacji o współpracy Polski z poszczególnymi krajami na gruncie gospodarczym. W latach 2000-2006 ekspert ds. rynków wschodnich UNIDO ITPO ONZ, autor poradników dla przedsiębiorców, zwłaszcza dot. rynków Wschodu (od Białorusi, Ukrainy, Mołdowy po Uzbekistan). Ekspert w b. Ministerstwie Gospodarki, b. Ministerstwie Rozwoju, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju ds. programów unijnych – praktyczna ocena wniosków. Wyróżniony Nagrodą I Stopnia Rektora Szkoły Głównej Handlowej – nagroda zespołowa – za publikację poświęconą gospodarczemu sąsiedztwu Polski. Pięciokrotnie wyróżniony przez Stowarzyszenie Eksporterów Polskich dyplomem, medalem i tytułem – Publicysta Ekonomiczny Roku.
Wykładowca, dziekan, rektor w uczelniach – Wyższa Szkoła Techniczno-Ekonomiczna, Warszawska Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości w Gliwicach,
Wykładowca: Wyższa Szkoła Handlu i Prawa, Szkoła Głowna Handlowa. Prowadzenie prac licencjackich i magisterskich na I i II poziomie studiów.
Specjalizacja: finanse i ekonomia, biznes plan, handel zagraniczny, zarządzanie projektami, konkurencyjność przedsiębiorstw, internacjonalizacja firm.
Starszy specjalista do spraw analizy finansowej i zarządzania projektami innowacyjnymi. Instytut Technik Innowacyjnych EMAG – Sieć Łukasiewicz – Katowice.

dr Grażyna Pawelec

Doktor nauk o zarządzaniu i jakości, od lat związana z sektorem ochrony zdrowia: pracowała w białostockim oddziale Biura Pełnomocnika ds. Wprowadzenia Powszechnego Ubezpieczenia Zdrowotnego, w Podlaskiej Kasie Chorych oraz w Podlaskim OW NFZ. Obecnie kieruje działem administracji w jednym z największych szpitali w Białymstoku. Jednoczenie wykładowca specjalizujący się w zarządzaniu ryzykiem w organizacji oraz ryzykiem wynikającym z zarządzania zasobami ludzkimi. Autorka prac naukowo-badawczych oraz publikacji z zakresu zarządzania jednostkami ochrony zdrowia m.in.: „ Motywowanie personelu medycznego w szpitalach publicznych – aspekty prawne i zarządcze, M. Kunasz (red.), Wyzwania dla zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji, Wydawnictwo volumina.pl Daniel Krzanowski, Szczecin 2022; „Wyzwania w zarządzaniu personelem medycznym w dobie pandemii COVID-19 – na przykładzie szpitali publicznych, [w] (red.) M. Makowiec, B. Mikuła, (w:) Uwarunkowania współczesnego zarządzania, Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu; „Rola nowych technologii w podnoszeniu jakości usług zdrowotnych w dobie pandemii COVID-19, „Marketing i Rynek”, 2022, nr 2; „Wyzwania związane z zatrudnieniem pracowników ochronie zdrowia – wybrane zagadnienia” [w:] red. M. Pawlak, Nowe tendencje w zarządzaniu TOM VII, Wydawnictwo KUL, Lublin 2019; „Wybrane aspekty zarządzania ryzykiem personalnym w organizacji”, Academy of Management”, 2(4), 2018.

dr inż. Michał Łaski

Doktor nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości, wykładowca akademicki w Akademii WSB, Akademii Humanitas, WSB-NLU oraz na studiach MBA, EMBA i DBA w Uczelni Łukaszewski. Specjalizuje się w cyberbezpieczeństwie, cyberprzestępczości, kryptografii, kryptoanalizie oraz zarządzaniu. Były funkcjonariusz, ekspert w zakresie prawa karnego, bezpieczeństwa narodowego, informatyki śledczej i innowacyjnych metod dydaktycznych. Autor licznych publikacji naukowych, uczestnik krajowych i międzynarodowych konferencji, członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego oraz Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa.

PROGRAM

Program DBA – Doctor of Business Administration Multi-Disciplinary Studies obejmuje szeroki zakres tematyczny, w tym:

  • Strategiczne zarządzanie organizacją – analiza konkurencyjności, planowanie rozwoju organizacji, zarządzanie zmianą.
  • Strategiczne przywództwo w organizacji – zdolność lidera do wyznaczania długoterminowej wizji, kierowania zespołem oraz podejmowania decyzji, które zapewniają zrównoważony rozwój i przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa.
  • Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa – zaawansowane metody budżetowania, zarządzanie ryzykiem finansowym, optymalizacja kosztów.
  • Marketing i zarządzanie sprzedażą – budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku, strategie cenowe, wykorzystanie nowych technologii w sprzedaży.
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi – rekrutacja i rozwój talentów, budowanie zespołów, zarządzanie różnorodnością w organizacji.
  • Prawo w biznesie – aspekty prawne związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, zarządzanie zgodnością prawną.
  • Negocjacje i mediacje – praktyczne narzędzia i techniki negocjacyjne, zarządzanie konfliktami w biznesie.

SYLWETKA ABSOLWENTA

Absolwenci programu DBA w Uczelni Łukaszewski to liderzy przygotowani do:

  • Pełnienia funkcji kierowniczych na najwyższych szczeblach zarządzania w organizacjach różnej wielkości i profilu działalności.
  • Tworzenia i realizacji innowacyjnych strategii biznesowych, które pozwalają organizacjom adaptować się do zmieniających się warunków rynkowych.
  • Podejmowania decyzji strategicznych, opartych na analizie danych, wiedzy o rynku i głębokim zrozumieniu procesów biznesowych.
  • Budowania i zarządzania zespołami w międzynarodowym i zróżnicowanym środowisku pracy.
  • Skutecznego wdrażania zmian w organizacjach, zarówno na poziomie operacyjnym, jak i strategicznym.

WYMAGANIA, OPŁATY

DBA – Doctor of Business Administration Multi-Disciplinary Studies to doktorat zawodowy przyznawany na podstawie zaawansowanych studiów, prac projektowych i badań w administracji biznesowej.

TERMINY ZJAZDÓW

Wyszukiwarka...

Polecane...

Zajęcia 100%

Studia Niestacjonarne, Zajęcia 100%

Studia Niestacjonarne, Zajęcia 100%

Uczelnia

Białe logo Uczelni Łukaszewski

Łukaszewski

Imię *
Nazwisko *
Numer telefonu *
Adres e-mail *
Temat pytania *
Treść pytania *
Podaj wynik 3+3= *

DBA – Doctor of Business Administration Multi – Disciplinary Studies

Rodzaj studiów: MBA

Imię *
Nazwisko *
Numer telefonu *
Adres e-mail *
Wybierz tryb Studiów *
Podaj wynik 3+3= *
Całkowity koszt Studiów:  
0.00
Całkowity koszt Studiów po promocji:  
0.00