Studia EMBA
Ochrona Zdrowia

Spis treści

Kierunek: Ochrona Zdrowia

Czesne roczne: 17000 zł

Czesne całkowite: 32000 zł

Forma kształcenia: Studia EMBA

Czas trwania: 4-semestralne

Data inauguracji: 18.10

Tryb nauczania do wyboru: Zajęcia hybrydowe, Studia niestacjonarne

Lokalizacja:

  • ul. Jana Ciszewskiego 15/VI/1 | 02-777 Warszawa,
    • Poniedziałek – piątek czynne w godzinach 8:00 – 18:00
    • Sobota czynne w godzinach 10:00 – 14:00

Zapisy są prowadzone telefonicznie lub za pośrednictwem formularza online

Opis oferty edukacyjnej

Celem programu Executive MBA – Ochrona Zdrowia jest przygotowanie menedżerów do:

  • Efektywnego zarządzania placówkami ochrony zdrowia na różnych poziomach ich funkcjonowania.
  • Podejmowania decyzji strategicznych, które uwzględniają zarówno aspekty organizacyjne, jak i finansowe oraz prawne.
  • Rozwoju umiejętności przywódczych, takich jak budowanie i motywowanie zespołów czy zarządzanie zmianą.
  • Wdrażania innowacyjnych rozwiązań w placówkach medycznych, z uwzględnieniem technologii cyfrowych oraz systemów informatycznych.
  • Zapewnienia wysokiej jakości usług medycznych przy jednoczesnym dbaniu o efektywność ekonomiczną jednostek medycznych.

Kadra Wykładowców-ekspertów

Program prowadzony jest przez wybitnych ekspertów z Polski i zagranicy, którzy posiadają bogate doświadczenie zarówno w obszarze edukacji, jak i praktyki zawodowej. Wykładowcy są specjalistami w takich dziedzinach jak zarządzanie, ekonomia zdrowia, prawo medyczne, marketing usług medycznych oraz nowoczesne technologie w ochronie zdrowia. Dzięki ich wiedzy i doświadczeniu słuchacze mają dostęp do aktualnych, praktycznych rozwiązań wspierających rozwój zawodowy.

  • Grażyna Pawelec

    dr Grażyna Pawelec

    Doktor nauk o zarządzaniu i jakości, od lat związana z sektorem ochrony zdrowia: pracowała w białostockim oddziale Biura Pełnomocnika ds. Wprowadzenia Powszechnego Ubezpieczenia Zdrowotnego, w Podlaskiej Kasie Chorych oraz w Podlaskim OW NFZ. Obecnie kieruje działem administracji w jednym z największych szpitali w Białymstoku. Jednoczenie wykładowca specjalizujący się w zarządzaniu ryzykiem w organizacji oraz ryzykiem wynikającym z zarządzania zasobami ludzkimi. Autorka prac naukowo-badawczych oraz publikacji z zakresu zarządzania jednostkami ochrony zdrowia m.in.: „ Motywowanie personelu medycznego w szpitalach publicznych – aspekty prawne i zarządcze, M. Kunasz (red.), Wyzwania dla zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji, Wydawnictwo volumina.pl Daniel Krzanowski, Szczecin 2022; „Wyzwania w zarządzaniu personelem medycznym w dobie pandemii COVID-19 – na przykładzie szpitali publicznych, [w] (red.) M. Makowiec, B. Mikuła, (w:) Uwarunkowania współczesnego zarządzania, Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu; „Rola nowych technologii w podnoszeniu jakości usług zdrowotnych w dobie pandemii COVID-19, „Marketing i Rynek”, 2022, nr 2; „Wyzwania związane z zatrudnieniem pracowników ochronie zdrowia – wybrane zagadnienia” [w:] red. M. Pawlak, Nowe tendencje w zarządzaniu TOM VII, Wydawnictwo KUL, Lublin 2019; „Wybrane aspekty zarządzania ryzykiem personalnym w organizacji”, Academy of Management”, 2(4), 2018.
  • Bogusław Hajdasz

    dr inż. Bogusław Hajdasz

    Specjalista ds. zarządzania

    Dr inż. Bogusław Hajdasz jest praktykiem zarządzania i jednocześnie wykładowcą uniwersyteckim. Z wykształcenia jest doktorem ekonomii i mgr inż. mechanikiem. Ukończył także Executive MBA na Aalto Business School Helsinki oraz kurs menedżerski na Kellogg School of Management w USA. Jako menedżer przeszedł całą drogę zawodową od inżyniera i handlowca do Prezesa Zarządu firmy. Od prawie 20 lat zarządza firmami produkcyjno-handlowymi w różnych kulturach organizacyjnych. Pracował dla brytyjskiego Aral/BP, duńskiego Cembrit SA, francuskiego Bostik/Total, koreańskiego Daewoo, niemieckiego VW i belgijskiego Deceuninck oraz dla polskiej Alchem Grupa. Posiada doświadczenie w zarządzaniu firmami ponad 1 mld zł obrotu i zatrudniającymi ponad 1500 pracowników oraz w zarządzaniu dużymi projektami m.in. budowa nowej fabryki, wdrożenie nowego systemu ERP. Wraz ze swoim zespołem zdobywał nagrody m.in.: Złoty Medal Targów Budma, Acantus Aurelius i Teraz Polska.
    Od 2012 roku Bogusław Hajdasz prowadzi wykłady i warsztaty na studiach MBA. Jego szerokie zainteresowania naukowe obejmują m.in. zarządzanie strategiczne i podejmowanie decyzji, zarządzanie kryzysowe i odnowę strategiczna po kryzysie, zarządzanie zmianą, zarządzanie projektami, transformacje biznesu i nowe modele biznesowe oraz ekonomię behawioralną.
    Dorobek naukowy Bogusława Hajdasza obejmuje:
    Książka „Wybory strategiczne podczas odnowy przedsiębiorstwa” 2017 HP
    Artykuły naukowe:
    – „Strategia cyberbezpieczeństwa Rzeczpospolitej Polskiej – ewolucja i nowe wyzwania” w Polityka gospodarcza wobec współczesnych wyzwań 2022 Toruń
    – „Aktualne wyzwania w zarządzaniu nadzorem korporacyjnym w Polsce” w Polityka gospodarcza wobec współczesnych wyzwań  2021 Toruń
    – „Możliwość badania wyborów strategicznych w przedsiębiorstwach przy wykorzystaniu metodologii teorii ugruntowanej” 2017
    – „Zarządzanie procesem uczenia się przedsiębiorstwa w sieci” Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu ‘Przedsiębiorstwo jako organizacja ucząca się” 2013
    – „Wybory strategiczne podczas odnowy przedsiębiorstwa” Studia Oeconimica Posnaniensia 2014 Poznań
  • Krzysztof Czerkas

    dr inż. Krzysztof Czerkas

    Specjalista ds. funkcjonowania i zarządzania służbą zdrowia

  • Marta Kowalczyk-Ludzia

    dr Marta Kowalczyk-Ludzia

    Specjalista ds. prawa medycznego/postępowania karnego

    Adwokat; mediator  w sprawach karnych i rodzinnych z listy stałych mediatorów sądowych przy Sądzie Okręgowym w Gdańsku; doktor nauk prawnych, adiunkt w Katedrze Postępowania Karnego i Prawa Karnego Wykonawczego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, pełniła funkcję kierownika Studiów Podyplomowych Administracja Elektroniczna; Wykładowca Akademicki w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku; absolwentka studiów podyplomowych „Prawo medyczne” realizowanych na Uniwersytecie Gdańskim; Konsultant prawny w placówkach medycznych; Audytor Wiodący Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg ISO/IEC 27001:2017; ukończyła szkolenia uprawniające do prowadzenia audytów oraz z zakresu zarządzania bezpieczeństwem informacji; Uczestnik Stowarzyszenia Inspektorów Ochrony Danych (SABI); w latach 2015-2016 – jako trener – realizowała ogólnopolski projekt współorganizowany przez Ministerstwo Sprawiedliwości pt. „Edukacja szkolna przeciwko wykluczeniu prawnemu”; zainteresowania naukowo – badawcze skupione na procesie karnym i naukach pokrewnych.
    Autorka 50 publikacji naukowych, wydanych w języku polskim oraz angielskim – artykuły z zakresu tematyki postępowania karnego, w tym zwłaszcza o następującej tematyce: zaniedbania procesowe w świetle standardów rzetelności procesu karnego, uwarunkowania prawne w zakresie roli małoletnich w procesie karnym; wpływ przewlekłości postępowania karnego na jego funkcjonalność; wysokość odszkodowania za niesłuszne skazanie; demoralizacja sprawców przestępstw w świetle prawnokarnej oceny czynu zabronionego; Wartość dowodów w procesie karnym a orzekanie wyroków uniewinniających;
    Autorka publikacji z zakresu ochrony danych osobowych w kontekście realizacji norm prawa karnego materialnego, jak np. Wybrane zagadnienia dotyczące kradzieży tożsamości na gruncie przepisów prawa karnego i prawa medycznego
  • Katarzyna Kęcka

    dr n. o zdr. Katarzyna Kęcka MBA

    Specjalistka ds. nauk o zdrowiu

  • Renata Rybacka

    dr Renata Rybacka

    Trener NLP, Mentor Biznesu

    Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o bezpieczeństwie, absolwentka studiów pedagogicznych, kursów psychologicznych i filozoficznych oraz podyplomowych studiów w zakresie Mediator Sądowy i Pozasądowy oraz Psychotraumatologii, Certyfikowany Trener metody Neurolingwistycznego Programowania, Coach i Certyfikowany Mentor biznesowy .
    UCZESTNICZKA WIELU MIĘDZYNARODOWYCH KONFERENCJI NAUKOWYCH W POLSCE I ZA GRANICĄ, AUTORKA KSIĄŻEK, BAJEK DLA DZIECI ORAZ KILKUNASTU ARTYKUŁÓW NAUKOWYCH O TEMATYCE M.IN. BEZPIECZEŃSTWA SPOŁECZNEGO, WPŁYWU WARTOŚCI MORALNYCH NA SPOŁECZEŃSTWO, SIŁY MEDIACJI CZY ZAGADNIEŃ FILOZOFICZNYCH.
  • Zuzanna Rohn

    Zuzanna Rohn

    Pełnomocnik Dyrektora Instytutu Matki i Dziecka ds. wdrożenia EDM i obsługi pacjenta
    Od ponad 20 lat zawodowo związana z systemem ochrony zdrowia. Od 2015 roku pełni kluczowe funkcje w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie – instytucji o szczególnym znaczeniu dla opieki pediatrycznej i perinatalnej. Kieruje Ambulatorium Instytutu oraz pełni funkcję Pełnomocnika Dyrektora ds. Praw Pacjenta. Odpowiada także za wdrażanie elektronicznej dokumentacji medycznej, koordynując złożony proces transformacji cyfrowej w jednym z najważniejszych ośrodków zdrowia publicznego w kraju.
    Absolwentka prestiżowych studiów Executive MBA w ochronie zdrowia (SGH–WUM), menedżerka z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu placówkami medycznymi, zespołami oraz procesami jakościowymi. Specjalizuje się w zarządzaniu personelem, komunikacji, motywowaniu oraz rozwoju kompetencji przywódczych. Trenerka umiejętności menedżerskich i wykładowczyni akademicka, recenzentka prac dyplomowych z zakresu zarządzania w ochronie zdrowia.
    Zaangażowana w systemowe działania na rzecz poprawy jakości opieki i bezpieczeństwa pacjenta – członkini zespołu przy Rzeczniku Praw Pacjenta opracowującego katalog dobrych praktyk zarządzania procesem skargowym.
    Współzałożycielka startupu Zoolahub – platformy służącej zgłaszaniu innowacyjnych rozwiązań przez podmioty lecznicze. Współtwórczyni inicjatywy QualityHub – Laboratorium Dobrych Praktyk w ochronie zdrowia, społeczności profesjonalistów dzielących się sprawdzonymi rozwiązaniami w zakresie jakości i bezpieczeństwa opieki.

Zagadnienia programowe

Program Executive MBA – Ochrona Zdrowia obejmuje szeroki zakres tematów, dostosowanych do potrzeb współczesnych liderów sektora ochrony zdrowia. Zajęcia obejmują m.in.:

  • Zarządzanie placówkami ochrony zdrowia – efektywne metody zarządzania i organizacji.
  • Ekonomikę i finansowanie ochrony zdrowia – planowanie budżetu, analiza kosztów oraz optymalizacja wydatków.
  • Prawo medyczne – aspekty prawne związane z funkcjonowaniem placówek medycznych i ochroną praw pacjenta.
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi w ochronie zdrowia – rozwój kompetencji zespołów i rekrutacja personelu.
  • Marketing usług medycznych – budowanie wizerunku placówki oraz skuteczna promocja usług.
  • Systemy informatyczne w ochronie zdrowia – wdrażanie nowoczesnych technologii wspierających diagnostykę i administrację.

Adresaci studiów

Program Executive MBA – Ochrona Zdrowia skierowany jest do:

  • Absolwentów studiów wyższych, którzy chcą rozwijać karierę zawodową w administracji ochrony zdrowia.
  • Pracowników sektora ochrony zdrowia, takich jak członkowie średniej i wyższej kadry kierowniczej, a także osoby odpowiedzialne za administrację, logistykę czy zarządzanie w placówkach medycznych.
  • Menedżerów szpitali, przychodni, hospicjów i sanatoriów, którzy chcą udoskonalić swoje umiejętności zarządcze.
  • Specjalistów pracujących w dziedzinach pokrewnych, takich jak diagnostyka medyczna, biomechanika czy inżynieria biomedyczna, pragnących zdobyć kompetencje menedżerskie.

Sylwetka absolwenta

Absolwenci programu Executive MBA – Ochrona Zdrowia to liderzy sektora medycznego, którzy potrafią:

  • Efektywnie zarządzać placówkami ochrony zdrowia, dbając o jakość świadczonych usług oraz optymalizację kosztów.
  • Planować i wdrażać strategie rozwoju placówek medycznych, uwzględniając potrzeby pacjentów oraz wymagania prawne i finansowe.
  • Zarządzać procesami i zespołami w dynamicznie zmieniającym się środowisku ochrony zdrowia.
  • Podejmować decyzje oparte na analizie danych oraz znajomości nowoczesnych rozwiązań technologicznych.
  • Wprowadzać innowacje, które zwiększają efektywność funkcjonowania placówek medycznych oraz podnoszą jakość obsługi pacjentów.

Proces rekrutacji

  1. Zarezerwuj miejsce
    W tym celu skontaktuj się z biurem rekrutacji poprzez kontakt telefoniczny lub online.
  2. Podpisz umowę
    Wypełnij umowę online. Możesz również udać się do Biura Rekrutacji w Siedzibie Głównej Uczelni.
  3. Witamy w Uczelni Łukaszewski!
    Od tej pory jesteś naszym studentem.

Dane kontaktowe Uczelni

SIEDZIBA GŁÓWNA UCZELNI 

Formularz zapisu

Zapisz się online, a dokumenty dostarcz później!

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych (wymagane)

Wyszukiwarka

Filtry