Studia DBA
Disciplinary Studies

Spis treści

Kierunek: Disciplinary Studies

Czesne roczne: 20000 zł

Czesne całkowite: 20000 zł

Forma kształcenia: Studia DBA

Czas trwania: 2-semestralne

Data inauguracji: 01.10.2025

Tryb nauczania do wyboru: Zajęcia hybrydowe, Studia niestacjonarne

Lokalizacja:

  • ul. Jana Ciszewskiego 15/VI/1 | 02-777 Warszawa,
    • Poniedziałek – piątek czynne w godzinach 8:00 – 18:00
    • Sobota czynne w godzinach 10:00 – 14:00

Zapisy są prowadzone telefonicznie lub za pośrednictwem formularza online

Opis oferty edukacyjnej

Głównym celem studiów DBA jest wyposażenie słuchaczy w umiejętności przywódcze oraz zaawansowaną wiedzę niezbędną do podejmowania kluczowych decyzji w świecie biznesu. Dzięki temu programowi uczestnicy:

  • Nauczą się tworzenia i wdrażania strategii biznesowych, które pozwalają organizacjom osiągać długoterminowe sukcesy.
  • Zrozumieją, jak efektywnie zarządzać w dynamicznym otoczeniu biznesowym, uwzględniając zmienne globalne, technologiczne i kulturowe.
  • Rozwiną zdolności zarządzania zespołami w zróżnicowanych środowiskach organizacyjnych.
  • Poznają zaawansowane techniki negocjacyjne, mediacyjne oraz metody zarządzania konfliktami.
  • Zdobędą umiejętność efektywnego wdrażania innowacji oraz zarządzania procesami transformacyjnymi w organizacjach.

Kadra Wykładowców-ekspertów

Program DBA w Uczelni Łukaszewski jest prowadzony przez kadrę doświadczonych ekspertów, którzy łączą:

  • Bogate doświadczenie praktyczne – wykładowcy pracowali na kluczowych stanowiskach w największych firmach oraz instytucjach międzynarodowych.
  • Zaawansowaną wiedzę teoretyczną – opartą na najnowszych badaniach i światowych trendach w zarządzaniu.
  • Zdolność przekazywania wiedzy – prowadzą interaktywne zajęcia, które łączą teorię z praktyką, oferując realne studia przypadków i symulacje biznesowe.
  • Grażyna Pawelec

    dr Grażyna Pawelec

    Doktor nauk o zarządzaniu i jakości, od lat związana z sektorem ochrony zdrowia: pracowała w białostockim oddziale Biura Pełnomocnika ds. Wprowadzenia Powszechnego Ubezpieczenia Zdrowotnego, w Podlaskiej Kasie Chorych oraz w Podlaskim OW NFZ. Obecnie kieruje działem administracji w jednym z największych szpitali w Białymstoku. Jednoczenie wykładowca specjalizujący się w zarządzaniu ryzykiem w organizacji oraz ryzykiem wynikającym z zarządzania zasobami ludzkimi. Autorka prac naukowo-badawczych oraz publikacji z zakresu zarządzania jednostkami ochrony zdrowia m.in.: „ Motywowanie personelu medycznego w szpitalach publicznych – aspekty prawne i zarządcze, M. Kunasz (red.), Wyzwania dla zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji, Wydawnictwo volumina.pl Daniel Krzanowski, Szczecin 2022; „Wyzwania w zarządzaniu personelem medycznym w dobie pandemii COVID-19 – na przykładzie szpitali publicznych, [w] (red.) M. Makowiec, B. Mikuła, (w:) Uwarunkowania współczesnego zarządzania, Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu; „Rola nowych technologii w podnoszeniu jakości usług zdrowotnych w dobie pandemii COVID-19, „Marketing i Rynek”, 2022, nr 2; „Wyzwania związane z zatrudnieniem pracowników ochronie zdrowia – wybrane zagadnienia” [w:] red. M. Pawlak, Nowe tendencje w zarządzaniu TOM VII, Wydawnictwo KUL, Lublin 2019; „Wybrane aspekty zarządzania ryzykiem personalnym w organizacji”, Academy of Management”, 2(4), 2018.
  • Piotr Solarz

    dr hab. Piotr Solarz

    Specjalista ds. optymalizacji administracji

    Prof. ULU dr hab. Piotr Solarz jest doktorem habilitowanym nauk społecznych w zakresie nauki o polityce i administracji. W 2002 roku był doktorantem na Uniwersytecie Warszawskim, następnie stypendystą Fundacji Konrada Adenauera i stażystą w Instytucie Nauk Politycznych Uniwersytetu w Hamburgu. W latach  od 2007 do  2019 pełnił funkcję Dziekana Nauk Społecznych w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. Pracował również jako ekspert  w zakresie optymalizacji administracji dla instytucji publicznych w Polsce. Otrzymał grant „Europeizacja i jej transfer na polityki publiczne państwa UE. Wybrane przykłady i wnioski.”
  • Bogusław Hajdasz

    dr inż. Bogusław Hajdasz

    Specjalista ds. zarządzania

    Dr inż. Bogusław Hajdasz jest praktykiem zarządzania i jednocześnie wykładowcą uniwersyteckim. Z wykształcenia jest doktorem ekonomii i mgr inż. mechanikiem. Ukończył także Executive MBA na Aalto Business School Helsinki oraz kurs menedżerski na Kellogg School of Management w USA. Jako menedżer przeszedł całą drogę zawodową od inżyniera i handlowca do Prezesa Zarządu firmy. Od prawie 20 lat zarządza firmami produkcyjno-handlowymi w różnych kulturach organizacyjnych. Pracował dla brytyjskiego Aral/BP, duńskiego Cembrit SA, francuskiego Bostik/Total, koreańskiego Daewoo, niemieckiego VW i belgijskiego Deceuninck oraz dla polskiej Alchem Grupa. Posiada doświadczenie w zarządzaniu firmami ponad 1 mld zł obrotu i zatrudniającymi ponad 1500 pracowników oraz w zarządzaniu dużymi projektami m.in. budowa nowej fabryki, wdrożenie nowego systemu ERP. Wraz ze swoim zespołem zdobywał nagrody m.in.: Złoty Medal Targów Budma, Acantus Aurelius i Teraz Polska.
    Od 2012 roku Bogusław Hajdasz prowadzi wykłady i warsztaty na studiach MBA. Jego szerokie zainteresowania naukowe obejmują m.in. zarządzanie strategiczne i podejmowanie decyzji, zarządzanie kryzysowe i odnowę strategiczna po kryzysie, zarządzanie zmianą, zarządzanie projektami, transformacje biznesu i nowe modele biznesowe oraz ekonomię behawioralną.
    Dorobek naukowy Bogusława Hajdasza obejmuje:
    Książka „Wybory strategiczne podczas odnowy przedsiębiorstwa” 2017 HP
    Artykuły naukowe:
    – „Strategia cyberbezpieczeństwa Rzeczpospolitej Polskiej – ewolucja i nowe wyzwania” w Polityka gospodarcza wobec współczesnych wyzwań 2022 Toruń
    – „Aktualne wyzwania w zarządzaniu nadzorem korporacyjnym w Polsce” w Polityka gospodarcza wobec współczesnych wyzwań  2021 Toruń
    – „Możliwość badania wyborów strategicznych w przedsiębiorstwach przy wykorzystaniu metodologii teorii ugruntowanej” 2017
    – „Zarządzanie procesem uczenia się przedsiębiorstwa w sieci” Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu ‘Przedsiębiorstwo jako organizacja ucząca się” 2013
    – „Wybory strategiczne podczas odnowy przedsiębiorstwa” Studia Oeconimica Posnaniensia 2014 Poznań
  • Krzysztof Czerkas

    dr inż. Krzysztof Czerkas

    Specjalista ds. funkcjonowania i zarządzania służbą zdrowia

  • dr inż. Michał Łaski

    Doktor nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości, wykładowca akademicki w Akademii WSB, Akademii Humanitas, WSB-NLU oraz na studiach MBA, EMBA i DBA w Uczelni Łukaszewski. Specjalizuje się w cyberbezpieczeństwie, cyberprzestępczości, kryptografii, kryptoanalizie oraz zarządzaniu. Były funkcjonariusz, ekspert w zakresie prawa karnego, bezpieczeństwa narodowego, informatyki śledczej i innowacyjnych metod dydaktycznych. Autor licznych publikacji naukowych, uczestnik krajowych i międzynarodowych konferencji, członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego oraz Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa.
  • Jędrzej Siciński

    dr Jędrzej Siciński

    Specjalista ds. rozwoju i innowacji

    Doktor w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości, adiunkt w Katedrze Strategicznego Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, specjalizacja: systemy wczesnego ostrzegania przez ryzykiem niewypłacalności w korporacjach, wieloletni menedżer ds. rozwoju i innowacji w spółce zajmującej się komercjalizacją wynalazków, kierownik praktyk zawodowych na Wydziale Zarządzania UG, członek komisji optymalizującej procesy w Uniwersytecie Gdańskim, posiadacz licznych certyfikacji uznanych w praktyce gospodarczej (m.in. Cima Cert BA oraz E&Y ), wykładowca na studiach MBA/DBA, realizuje zajęcia dydaktyczne oraz treningi z zakresu projektowania i optymalizacji działalności gospodarczej.
  • dr n. ekon. Henryk Borko

    Specjalista ds. ekonomii

    Doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie ekonomia. Absolwent Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Pancernych w Poznaniu. Następnie Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej [doktorat]. Autor kilkunastu książek poświęconych przedsiębiorczości i współpracy międzynarodowej, w tym:
    Ekonomia transformacji – tranzytologia – dwa tomy – wyd. w j. rosyjskim – grudzień 2016 i luty 2019;
    Gospodarki w dobie kryzysu ekonomicznego – spojrzenie retrospektywne– 2016;
    Otoczenie międzynarodowe – szanse i zagrożenia dla gospodarek – 2016;
    Borko H. (red. naukowa), Przemiany w gospodarkach – 2015;
    Uwarunkowania rozwoju współczesnych gospodarek. Zasady ekonomicznego myślenia – 2014.
    Autor publikacji o współpracy Polski z poszczególnymi krajami na gruncie gospodarczym. W latach 2000-2006 ekspert ds. rynków wschodnich UNIDO ITPO ONZ, autor poradników dla przedsiębiorców, zwłaszcza dot. rynków Wschodu (od Białorusi, Ukrainy, Mołdowy po Uzbekistan). Ekspert w b. Ministerstwie Gospodarki, b. Ministerstwie Rozwoju, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju ds. programów unijnych – praktyczna ocena wniosków. Wyróżniony Nagrodą I Stopnia Rektora Szkoły Głównej Handlowej – nagroda zespołowa – za publikację poświęconą gospodarczemu sąsiedztwu Polski. Pięciokrotnie wyróżniony przez Stowarzyszenie Eksporterów Polskich dyplomem, medalem i tytułem – Publicysta Ekonomiczny Roku.
    Wykładowca, dziekan, rektor w uczelniach – Wyższa Szkoła Techniczno-Ekonomiczna, Warszawska Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości w Gliwicach,
    Wykładowca: Wyższa Szkoła Handlu i Prawa, Szkoła Głowna Handlowa. Prowadzenie prac licencjackich i magisterskich na I i II poziomie studiów.
    Specjalizacja: finanse i ekonomia, biznes plan, handel zagraniczny, zarządzanie projektami, konkurencyjność przedsiębiorstw, internacjonalizacja firm.
    Starszy specjalista do spraw analizy finansowej i zarządzania projektami innowacyjnymi. Instytut Technik Innowacyjnych EMAG – Sieć Łukasiewicz – Katowice.

Zagadnienia programowe

Program DBA – Doctor of Business Administration Multi-Disciplinary Studies obejmuje szeroki zakres tematyczny, w tym:

  • Strategiczne zarządzanie organizacją – analiza konkurencyjności, planowanie rozwoju organizacji, zarządzanie zmianą.
  • Strategiczne przywództwo w organizacji – zdolność lidera do wyznaczania długoterminowej wizji, kierowania zespołem oraz podejmowania decyzji, które zapewniają zrównoważony rozwój i przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa.
  • Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa – zaawansowane metody budżetowania, zarządzanie ryzykiem finansowym, optymalizacja kosztów.
  • Marketing i zarządzanie sprzedażą – budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku, strategie cenowe, wykorzystanie nowych technologii w sprzedaży.
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi – rekrutacja i rozwój talentów, budowanie zespołów, zarządzanie różnorodnością w organizacji.
  • Prawo w biznesie – aspekty prawne związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, zarządzanie zgodnością prawną.
  • Negocjacje i mediacje – praktyczne narzędzia i techniki negocjacyjne, zarządzanie konfliktami w biznesie.

Adresaci studiów

DBA – Doctor of Business Administration Multi-Disciplinary Studies to program dedykowany dla:

  • Top managementu, czyli osób pełniących najwyższe funkcje zarządcze w organizacjach krajowych i międzynarodowych.
  • Przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać swoje firmy poprzez wdrażanie zaawansowanych strategii zarządzania i innowacyjnych rozwiązań.
  • Członków zarządów oraz osób zasiadających w organach statutowych spółek prawa handlowego i skarbu państwa.
  • Menedżerów średniego i wyższego szczebla, aspirujących do awansu na najwyższe stanowiska kierownicze.

Sylwetka absolwenta

Absolwenci programu DBA w Uczelni Łukaszewski to liderzy przygotowani do:

  • Pełnienia funkcji kierowniczych na najwyższych szczeblach zarządzania w organizacjach różnej wielkości i profilu działalności.
  • Tworzenia i realizacji innowacyjnych strategii biznesowych, które pozwalają organizacjom adaptować się do zmieniających się warunków rynkowych.
  • Podejmowania decyzji strategicznych, opartych na analizie danych, wiedzy o rynku i głębokim zrozumieniu procesów biznesowych.
  • Budowania i zarządzania zespołami w międzynarodowym i zróżnicowanym środowisku pracy.
  • Skutecznego wdrażania zmian w organizacjach, zarówno na poziomie operacyjnym, jak i strategicznym.

Proces rekrutacji

  1. Zarezerwuj miejsce
    W tym celu skontaktuj się z biurem rekrutacji poprzez kontakt telefoniczny lub online.
  2. Podpisz umowę
    Wypełnij umowę online. Możesz również udać się do Biura Rekrutacji w Siedzibie Głównej Uczelni.
  3. Witamy w Uczelni Łukaszewski!
    Od tej pory jesteś naszym studentem.

Dane kontaktowe Uczelni

SIEDZIBA GŁÓWNA UCZELNI 

Formularz zapisu

Zapisz się online, a dokumenty dostarcz później!

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych (wymagane)

Wyszukiwarka

Filtry